3 akcie Warrena Buffetta, které chcete vlastnit
Ukázalo se, že tyto akcie jsou odolné proti dopadům pandemie
Warren Buffett je považován za největšího investora v historii. Věštec z Omahy prokázal své zkušenosti s investicemi do společností, které i nadále dodávají slušný výnos svým akcionářům. To je důvod, proč má majetek Warrena Buffetta hodnotu přes 78 miliard dolarů, což ho řadí na seznam nejbohatších lidí na světě. Pokud si nejste jistí tím, kam zaparkovat své úspory, zkuste se podívat na nejlepší akcie Warrena Buffetta.
Ne všechny akcie vlastněné společností Berkshire Hathaway (NYSE: BRK.A, NYSE: BRK.B) jsou však atraktivní. Proto je bezpodmínečně nutné hledat ty, které mají schvalovací razítko od samotného Buffetta.
Kritéria výběru se točí kolem investic do společností s prokázanou historií inovací a schopností přizpůsobit se prostředí. Konečným cílem je hledat společnosti, které poskytují stabilní výnosy po mnoho let.
Akcie tří společností, které vlastní Warren Buffett a vy byste měli také:
- Coca-Cola (NYSE: KO)
- Bank of America (NYSE: BAC)
- Costco (NASDAQ: COST)
Coca-Cola (KO)
Společnost Coca-Cola byla v první polovině roku ztrestána, cena akcií společnosti klesla o 15%. Od té doby se vrací ke své nejvyšší 52týdenní hodnotě ve výši zhruba 60 dolarů. S pětiletým anualizovaným výnosem 6% jsou akcie Coca-Coly i nadále jednou z nejlepších akcií Warrena Buffetta.
Společnost nedávno oznámila lepší než očekávané výsledky za čtvrtletí. Spotřební kanály doma účinně kompenzují mnoho ztrát ze segmentů mimo domov způsobených koronavirem. Non-GAAP zisk na akcii činil 55 centů, což překonalo očekávání o 9 centů.
Podobně tržby ve výši 8,7 miliard dolarů překonaly odhady přibližně o 330 milionů dolarů. Navíc organický pokles tržeb byl 6%, což bylo lepší než odhady poklesu o 8,5%.
Coca-Cola oznámila několik strategických iniciativ, jejichž cílem je dosáhnout vyšších marží. Má v úmyslu ukončit provoz až 200 značek s nedostatečným výkonem a zaměřit se na ty, které mají největší hodnotu. Vedení věří, že opatření k utažení opasků a optimalizace portfolia zvýší efektivitu a provozní marže.
Bank of America (BAC)
Bank of America je druhou největší bankou v USA dle aktiv s vedoucím postavením v celé zemi. Je na první příčce vzhledem k hodnotě spotřebitelských vkladů a na druhém místě v oblasti půjček pro malé podniky a hypoték.
Navzdory výzvám v bankovním sektoru má nadále silný bezpečnostní polštář se svými diverzifikovanými obchodními segmenty. Díky relativnímu podhodnocení akcií BAC získala společnost Berkshire Hathaway v srpnu akcie BAC v hodnotě ve výši 2,1 miliardy dolarů.
Pandemie ovlivnila nedávné výsledky BAC ve třetím čtvrtletí. EPS činil 51 centů, což meziročně pokleslo o 9%. Postupně se však zlepšil o 38%. Tržby navíc dosáhly 20,3 miliardy dolarů, což představuje pokles o 11% ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.
Pozitivnější je, že průměrné spotřebitelské vklady dosáhly 861 miliard dolarů, což představuje zdravý 20% nárůst od konce roku 2019. Digitální angažovanost BAC také výrazně rostla s rekordním počtem přihlášení na svých platformách.
Se sníženým tlakem na bankovní sektor v nadcházejících čtvrtletích očekávejte prudký růst akcií BAC. Může se také pochlubit zdravým 3% dividendovým výnosem, který patří k nejlepším v tomto odvětví. Aktuální cena představuje vynikající nákupní příležitost, než se akcie BAC vrátí k růstu.
Costco (COST)
Společnost Costco provozuje 795 svých členských velkoobchodů po celém světě, z nichž mnohé byly zasaženy pandemií. Navzdory výzvám, které pandemie přináší, si společnost vedla mimořádně dobře i při útlumu způsobeného pandemií.
Akcie COST si navíc vedly pozoruhodně dobře a jejich šestiměsíční výnos ve srovnání s indexem S&P 500 je 21,1%.
Nedávno vedení oznámilo své čtvrtletní výsledky, kdy tržby vzrostly o 12% a čistý zisk o 27%. Zákazníci začali hromadit zboží v očekávání uzavření ekonomiky během počáteční fáze pandemie. Skladový model společnosti Costco hrál přímo na ruku spotřebitelům, kteří se snažili zásobovat a minimalizovat výlety.
Společnost navíc zvýšila aktivitu v oblasti elektronického obchodování a v květnu se její online prodej meziročně zdvojnásobily. Rovněž vykázala 101% nárůst online prodeje v srpnu. Společnost má silnou zákaznickou základnu, která ji odměňuje členskými poplatky s vysokou marží a častými návštěvami jejích prodejen. Proto je těžké očekávat brzké zpomalení.
to je zakon schvalnosti, jen vyjde članek tak do Costco prodá 🙂