5 mezinárodních dividendových akcií
Toto je příspěvek Alberta Maffeise. Alberto je finančním a strategickým konzultantem pro velký státní fond a dividendový investor. Albertova vášeň je správa aktiv a oceňování akcií. Vytvořil web Dividend for Life, aby sdílel některé nápady týkající se „hodnoty“ společností, kterým důvěřuje.
Je jasné, že jsme na americkém akciovém trhu zažili velké zisky, ale nemusí trvat dlouho a korekce přivede akcie zpět k normálnějšímu ocenění, zvláště pokud inflace povede v budoucnu k vyšším úrokovým sazbám.
Mezinárodní akcie dohánějí Nasdaq, ale stále vykazují nižší ocenění. To nám pomáhá najít nějaké nové dlouhodobé příležitosti.
Tímto článkem bych rád probral několik mezinárodních akcií, které představují vynikající investiční příležitost, zejména z pohledu dividend:
- Rio Tinto (RIO) a BHP (BHP): 2 největší těžařské společnosti na světě
- Royal Mail (ROYMF): britský poskytovatel poštovních služeb a evropský poskytovatel logistiky
- Aviva (AIVAF): jedna z největších pojišťovacích akcií ve Velké Británii, Irsku a Kanadě
- Volkswagen (VWAGY) a Stellantis (STLA): 2. a 4. největší automobilová společnost podle počtu prodaných vozů
Tyto společnosti, které budu stručně analyzovat, by také mohly zaznamenat korekci, ale domnívám se, že jsou ve stavu, že za 2–3 roky budou vysoce ziskové a budou generovat roční výnosy nad 10 %. (dividenda + akcie přecenění).
Rio Tinto a BHP
V roce 2020 a na začátku roku 2021 tyto akcie těžily z nárůstu cen komodit, vytvořily masivní zisk a letos v září velkou dividendu.
Toto jsou hlavní výhody těchto globálních gigantů:
- Velmi nízké zadlužení. Rio Tinto má hotovost 3 miliardy dolarů a BHP by mohla dluh splatit ze svého zisku za 4 měsíce
- Cenová výhoda při těžbě a distribuci železné rudy a mědi
- Nové velké projekty přijdou do provozu za několik let, aby zaručily nový zdroj příjmů. Rio Tinto má nové projekty v Srbsku pro lithium a v Mongolsku pro měď. BHP se konečně rozhodla zprovoznit důl Jansen na potaš a uzavřít velkou smlouvu na nikl s Teslou (TSLA).
- Vedení přátelské k akcionářům s očekávanou dividendou nad 8 %
- Velké plány v budování infrastruktury dohodnuté v USA, Evropě a Indii
- Komodity obvykle představují záchrannou síť proti inflačnímu riziku
Od července 2021 ceny akcií následovaly výrazný pokles ceny železné rudy a věřím, že by to mohlo pokračovat až do února 2022, kdy bude Čína hostit příští zimní olympijské hry. Čína se skutečně snaží bojovat se znečištěním před touto veřejnou událostí, snižuje produkci oceli, což způsobuje pokles poptávky po železné rudě.
To by mohlo otevřít velkou příležitost s velmi přesvědčivou cenou pro obě společnosti, protože se očekává, že poptávka po oceli bude v příštích letech pokračovat a cena železné rudy by se měla vrátit blízko nebo nad 200 dolarů.
Dovolte mi podělit se o příklad dividendového potenciálu, který společnost jako Rio Tinto zahrnuje na základě aktuální ceny železné rudy (která tvoří 70 % jejich příjmů).
Zeleně jsem zvýraznil nejpravděpodobnější výsledky založené na předpokládané produkci a aktuální ceně železné rudy.
Na základě nejnovější ceny akcií Rio Tinto (66,8 dolarů) by její předpokládaná dividenda v roce 2021 mohla být vyšší než 15 %. To by byl extrémně vysoký dividendový výnos.
To se příliš neliší od nejnovějších očekávání analytiků, kteří pro rok 2021 a 2022 předpokládají výplatu dividend ve výši 11 a 7,16 dolarů.
Dalším zajímavým příběhem týkajícím se BHP je jejich plán oddělit své podnikání v oblasti ropy a zemního plynu a sloučit jej s australskou Woodside Petroleum, kde by to díky synergii a cenám plynu mohlo vygenerovat 30% dividendu pro akcionáře BHP a dodatečný zdroj dividend.
Z dlouhodobého hlediska jsem k oběma společnostem velmi pozitivní a očekávám, že při růstu jejich podnikání by mohla být zachována dividenda alespoň 6 – 7 dolarů na akcii.
Stellantis
Stellantis je nizozemská společnost zrozená fúzí mezi FCA a Peugeot a je kotována v USA, Itálii a Francii.
Integrace začala letos a očekává se, že vygeneruje synergie ve výši 5 miliard eur (5,8 miliardy dolarů). Za prvních 6 měsíců dosáhl čistý zisk téměř 8 miliard eur (9,29 miliardy dolarů), zatímco současná kapitalizace je 50 miliard eur (58 miliard dolarů) s 15 miliardami eur (17,4 miliardy dolarů) čisté hotovosti.
Abyste lépe porozuměli velikosti společnosti a příležitostem, dovolte mi uvést několik čísel:
- Výrobce č.2 v Evropě s 22% podílem na trhu
- č.1 v Jižní Americe
- č.4 (nedaleko od Fordu a Toyoty) v Severní Americe
- č.2 v Africe
- Tržby by mohly do roku 2025 dosáhnout 200 miliard s 11% ziskovou marží. Spolu s Volkswagenem a Toyotou bude Stellantis jednou z nejziskovějších automobilek na světě
- Společnost vlastní 2 rodiny (Agnelli z Fiatu a Peugeot) a obě mají velmi příznivé dividendy
- Daňově efektivní struktura její dividenda nemá srážkovou daň
- Vrcholový management je jedním z nejlepších v oboru a v předchozím roce prokázal svou schopnost restrukturalizovat společnosti jako Opel a Jeep
- Jeep a Ram prokázaly také skvělé výsledky v uvádění nových modelů a získávání důležitého podílu na trhu
- Nová technologie baterií (vyvinutá s Total Energy) vypadá tak slibně, že se Daimler rozhodl získat část jejich budoucí výroby. V nejnovější prezentaci tým ukázal, že do roku 2024 očekávají 2 dojezdy svých baterií (1 nad 800 km a 1 kolem 500 km)
- Kombinace silných značek jako Jeep, Ram a Dodge v USA; Jeep, Peugeot, Alfa Romeo a Maserati v Evropě
Mohli bychom očekávat, že vygenerují zisk kolem 20 miliard eur (23 miliard dolarů) a věnují 40 % na dividendy (8 miliard eur ), za 16% výnos, to vše bez zohlednění potenciálního přecenění akcií (až 50 dolarů oproti 20 dolarům v současnosti).
Volkswagen Group
Tato německá skupina zahrnuje super značky jako Porsche, Audi, Bentley, Lamborghini, Ducati a masové značky jako Volkswagen, Škoda a Seat, což je celkově 2. místo mezi výrobci automobilů.
Kromě síly jejích značek bych rád zdůraznil některé důležité faktory, které mohou generovat růst a ziskovost do budoucna
- výrobce č.1 v Evropě s 26% podílem na trhu (a rostoucí)
- č.1 v Číně
- Očekává se 40 miliard eur EBITDA pro rok 2021 (s 34 miliardami čisté hotovosti)
- 100 miliard eur bude vynaloženo v příštích 5 letech na elektrifikaci a vývoj softwaru
- Investovali do jedné z nejslibnějších Solid State Battery (QuantumScape)
- To by mohlo nejen zvýšit dojezd, ale také dramaticky snížit dobu nabíjení a náklady na baterii
- Porsche by mohlo tyto baterie nainstalovat koncem roku 2023
- Očekávaná dividenda 10 eur v roce 2023 (kolem 5 %)
- V roce 2022 by mohl být Volkswagen největší společností zabývající se elektromobily podle počtu prodaných vozů.
I když nejsou tak přátelští k akcionářům jako Stellantis, na základě solidnosti a potenciálu růstu v oblasti EV považuji dividendu Volkswagen za extrémně bezpečnou. Navíc bychom neměli být překvapeni, když uvidíme přecenění akcií, jakmile budou do roku 2023 prohlášeny za největší a nejziskovější EV společnost na světě.
Royal Mail
RMG je národní poštovní služba v UKI a je také jedním z největších evropských distributorů elektronického obchodu se svou značkou GLS. Je to skutečně jeden z oblíbených partnerů největších e-commerce hráčů v Evropě.
Je kotována v Londýně (a prostřednictvím Pink shares také v USA).
Prochází programem restrukturalizace, snaží se přesunout své podnikání z dopisů na balíky a reorganizuje svou pracovní sílu s plánem snížit náklady o 300 milionů GBP (413 milionů dolarů) do roku 2023.
V současné době rozděluje malou dividendu ve výši 10 penny (kolem 2,5 %), ale volný peněžní tok se očekává blízko 20 % na základě čísel za poslední FY. Vedení navíc očekává, že tržby porostou o 7–8 % ročně, a to díky organickému růstu v balíkovém byznysu. Nebude absurdní si myslet, že by do roku 2025 mohli dosáhnout 1,2 miliardy volného cash flow s 30% výnosem (a bez jakéhokoli dluhu k zaplacení).
Když se podíváme na trend cen akcií za posledních 12 měsíců, společnost zaznamenala silný nárůst až na 590 GBP a poté pokles zpět na 416 GBP kvůli dopravní krizi ve Spojeném království.
Tato krize by mohla vytvořit velmi zajímavou příležitost, na základě technických trendů je další podpora na 360 GBP (o 10 % nižší), což představuje velmi zajímavý vstupní bod pro maximalizaci ziskovosti.
Protože RMG.LON býval důležitou součástí mnoha penzijních fondů, věřím, že se vrátí ke štědré dividendové politice, která do roku 2026 dosáhne až 37 GBP.
Osobně očekávám, že společnost by mohla překonat očekávání a v roce 2026 distribuovat až 50 GBP.
Pokud bude plán dobře proveden, restrukturalizace dokončena a organická expanze bude následovat současný trend, bude Royal Mail Group dominantním hráčem se silným peněžním tokem a dvoucifernou dividendou.
Aviva
Aviva je britská pojišťovna, jejíž nový generální ředitel se rozhodl zaměřit pouze na 3 trhy (Velká Británie, Irsko a Kanada), kde mají velký podíl na trhu, a mohou se zaměřit na organický růst.
To vedlo k četným prodejům, včetně Francie, Polska, Itálie a Singapuru, kdy se shromáždil značný polštář hotovosti. Tato hotovost, téměř 7,5 miliardy liber, bude věnována na snížení dluhu a vrácena akcionářům.
- Začali zpětně odkupovat akcie za celkem 750 milionů GBP (cca 5 %)
- Jeden aktivistický akcionář požádal o přerozdělení 5 miliard, ale vedení souhlasilo s rozdělením alespoň 4 miliard
- Pravděpodobně většina z těchto 4 miliard bude použita ke snížení počtu akcií a to by bylo ještě efektivnější, pokud by akcie v příštích měsících zaznamenaly pokles
- Při současných cenách by to bylo více než 25 % akcií, zatímco se očekává, že pravidelná dividenda dosáhne do roku 2023 27 GBP (7% výnos)
- V červenci se prozatímní dividenda zvýšila o 5 % na 7,35 p v souladu s dividendovou politikou nízkého až středního jednociferného růstu dividendy na akcii
Dalším důležitým bodem je, že Aviva by mohla být dobrou volbou v případě inflace, protože pojistitelé využívají vyšší úrokové sazby ke zlepšení návratnosti svých rozvah.