Dividendoví králové na celá staletí
Dividendoví investoři chtějí nakupovat a držet kvalitní dividendové akcie, které si udrží růst dividend po dlouhou dobu.
Pokud jde o akcie s růstem dividend, Dividend Kings jsou nejlepší z nejlepších v pravidelnosti zvyšování dividend. Dividendoví králové zvýšili své dividendy více než 50 let v řadě.
Samozřejmě jen proto, že společnost zvyšovala svou dividendu více než pět desetiletí, nemusí to nutně znamenat, že ji bude zvyšovat i v dalších desetiletích.
Tento článek se zabývá 10 dividendovými králi, kteří mají výhodu dlouhověkosti.
Následujících 10 dividendových králů zvýšilo své dividendy po dobu nejméně 50 let v řadě a má dobrou šanci zvyšovat své dividendy dalších 50 let.
Procter & Gamble (PG)
Společnost Procter & Gamble je gigantem ze sektoru spotřebního zboží, který prodává své produkty ve více než 180 zemích. Mezi významné značky patří Pampers, Luvs, Tide, Gain, Bounty, Charmin, Puffs, Gillette, Head & Shoulders, Old Spice, Dawn, Febreze, Swiffer, Crest, Oral-B, Scope, Olay a mnoho dalších. Společnost vygenerovala ve fiskálním roce 2021 tržby ve výši 76 miliard dolarů.
Společnost Procter & Gamble vyplácí dividendu 131 let a zvyšuje ji 66 let v řadě – jedna z nejdelších aktivních sérií ze všech společností. 12. dubna 2022 vedení společnosti Procter & Gamble zvýšilo dividendu o 5 % z 0,8698 dolarů za čtvrtletí na 0,9133 dolarů.
Na konci července vedení společnosti Procter & Gamble oznámilo výsledky za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2022 (fiskální rok končí 30. června). Společnost zvýšila své tržby o 3 % a organické tržby o 7 % oproti čtvrtletí předchozího roku.
Organický růst tržeb byl výsledkem 8% zvýšení cen, které bylo částečně kompenzováno poklesem objemů o -1 %. Navzdory vysoké nákladové inflace, která snížila hrubou marži o 370 bazických bodů, vzrostl upravený zisk na akcii o 7 %. Stabilní prodeje při silném růstu cen jsou důkazem síly značek Procter & Gamble. Vedení společnosti očekává 3%-5% růst organických tržeb ve fiskálním roce 2023 a 0%-4% růst zisku na akcii.
Johnson & Johnson (JNJ)
Johnson & Johnson je diverzifikovaná zdravotnická společnost a lídr v oblasti léčiv (49 % tržeb), zdravotnických prostředků (34 % tržeb) a spotřebního zboží (17 % tržeb). Společnost má roční tržby přesahující 93 miliard dolarů.
Nejnovější zpráva o výsledcích společnosti byla vydána 19. července 2022 za druhé čtvrtletí. Výsledky byly lepší, než se očekávalo, pokud jde o tržby i zisk, ale vedení společnosti snížilo výhled na celý rok, což přisoudilo mnohem silnějšímu americkému dolaru.
Za druhé čtvrtletí upravený zisk na akcii dosáhl 2,59 dolarů, což bylo čtyři centy nad očekáváním. Tržby dosáhly 24 miliard dolarů, meziročně o 3 % více a 180 milionů dolarů nad odhady.
Společnost Johnson & Johnson zaznamenala za poslední desetiletí průměrný 7% růst zisku na akcii, což je působivé vzhledem k její masivní velikosti. Společnost byla schopna neustále růst díky kombinaci vyšších prodejů, lepších ziskových marží a mírného snížení počtu akcií prostřednictvím zpětných odkupů.
Colgate-Palmolive (CL)
Colgate-Palmolive je konglomerát spotřebního zboží, který již 60 po sobě jdoucích let zvyšuje dividendu, což je jedna z nejdelších sérií na celém akciovém trhu. Možná ještě působivější je, že Colgate-Palmolive nepřetržitě vyplácí dividendy ze svých kmenových akcií od roku 1895.
Colgate-Palmolive byla založena v roce 1806 a vybudovala působivé a rozsáhlé portfolio spotřebitelských značek. Společnost generuje roční tržby kolem 18 miliard dolarů. Její portfolio je zaměřeno na čtyři základní kategorie.
Colgate-Palmolive se strukturoval do čtyř jednotek: ústní péče, osobní péče, domácí péče a výživa domácích mazlíčků.
Colgate-Palmolive má za sebou čtrnáct čtvrtletí na úrovni cílového organického růstu tržeb ve výši 3 % až 5 % nebo nad ním. Růst se v posledních letech zrychlil, přičemž pandemie koronaviru je pouze dočasným zpomalením. Vidíme to jako hnací sílu růstu společnosti v nadcházejících letech.
Vedení společnosti Colgate-Palmolive oznámilo výsledky za druhé čtvrtletí 29. července 2022. Čisté tržby vzrostly o 5,5 %, zatímco organické tržby vzrostly meziročně o 9 %. Upravený zisk na akcii se za čtvrtletí snížil o 10 % na 0,72 dolarů. Hrubá zisková marže klesla o 300 bazických bodů na 57 %, protože společnost zaznamenala inflační tlaky způsobující růst různých nákladů.
Společnost si od začátku roku udržela 39,6% podíl na celosvětovém trhu zubních past a 31,3% podíl na trhu zubních kartáčků, což ukazuje její konkurenční výhody.
The Coca-Cola Company (KO)
Coca-Cola je největší světovou nápojovou společností, protože vlastní nebo licencuje více než 500 jedinečných nealkoholických značek. Od založení společnosti v roce 1886 se rozšířila do více než 200 zemí světa.
Společnost má také mimořádnou 59letou sérii zvyšování dividend.
Coca-Cola vykázala 26. července 2022 zisky za druhé čtvrtletí a výsledky byly lepší, než se očekávalo, jak v tržbách, tak v zisku. Upravený zisk na akcii dosáhl 70 centů, což bylo tři centy nad očekáváním. Tržby meziročně vzrostly téměř o 12 %, vzrostly na 11,3 miliardy dolarů a překonaly odhady o 730 milionů dolarů. Organické tržby vzrostly o 16 %.
Provozní marže činila 30,7 % tržeb na upraveném základě, což je o 100 bps méně než ve druhém čtvrtletí loňského roku. Stlačení marže bylo způsobeno silným růstem tržeb, který byl více než kompenzován dopadem koupě BODYARMOR, vyššími provozními náklady a nárůstem marketingových investic.
Zisk na akcii vzrostl na 70 centů na upraveném základě, meziročně o 4 % více. Volný peněžní tok činil 4,1 miliardy dolarů, meziročně o 1 miliardu méně. Vedení společnosti také aktualizovalo odhad růstu tržeb o 12 až 13 % a upravený růst EPS o 5 až 6 %.
PepsiCo (PEP)
PepsiCo je globální potravinářská a nápojová společnost, která generuje roční tržby ve výši 82 miliard dolarů. Mezi značky společnosti patří Pepsi, Mountain Dew, chipsy Frito-Lay, Gatorade, pomerančový džus Tropicana a potraviny Quaker. Společnost má ve svém portfoliu více než 20 značek v hodnotě 1 miliardy dolarů.
Začátkem roku 2022 vedení společnosti PepsiCo oznámilo, že zvýší svou roční dividendu o 7 % na 4,60 dolarů počínaje dividendou, která má být vyplacena v červnu 2022, čímž se společnost stala Dividendovým králem. Vedení společnosti také oznámilo povolení zpětného odkupu akcií až do výše 10 miliard dolarů.
- července 2022 zveřejnilo vedení společnosti PepsiCo výsledky za druhé čtvrtletí za období končící 30. června 2022. Tržby vzrostly o 5,3 % na 20,2 miliardy dolarů, čímž překonaly odhady analytiků o 720 milionů dolarů. Upravený zisk na akcii ve výši 1,86 dolarů ve srovnání s 1,72 dolarů v předchozím roce byl navíc o 0,12 dolarů lepší, než se očekávalo. Organické tržby za druhé čtvrtletí vzrostly o 13 %. Nápoje a potraviny zaznamenaly nárůst objemu o 6 % a 3 %.
Tržby společnosti PepsiCo Beverages North America organicky vzrostly o 9 %, ačkoli objem byl nižší o 1 %. Tržby Frito-Lay North America vzrostly o 14 % navzdory 2% poklesu objemu. Společnost Quaker Foods North America vzrostla o 18 %, k čemuž přispěly především ceny, ale také 2% nárůst objemu. Tržby v Evropě byly vyšší o 9 %, protože ceny kompenzovaly slabý objem.
Vedení společnosti PepsiCo také poskytlo revidovaný výhled na rok 2022, přičemž společnost stále očekává upravený zisk na akcii ve výši 6,63 dolarů za rok. Očekává se, že organické tržby vzrostou o 10 % ve srovnání s předchozím rokem ve srovnání s 8 % a 6 % dříve.
Hormel Foods (HRL)
Hormel Foods je výrobce zpracovaných potravin, který podniká v několika kategoriích potravin. Společnost byla založena před 131 lety a za posledních 56 let dokázala zvýšit dividendu.
Společnost produkuje přibližně 12,5 miliardy dolarů v ročních tržbách, přičemž její hlavní produkty zůstávají věrné své historii jako zpracovatele masa.
Rozsah společnosti Hormel je ohromující, s distribucí ve více než 80 zemích po celém světě.
Hormel má ohromujících 40 kategorií produktů, kde jsou jeho značky první nebo druhé z hlediska podílu na trhu.
Společnost se zaměřila na budování rozsahu a uznání značky ve všech svých kategoriích, což se postupem času vyplatilo. Tento druh dominance je těžké najít v jakémkoli odvětví, ale Hormel to dokázal.
Produkty společnosti Hormel jsou uspořádány do čtyř kategorií: Chlazené potraviny, Potraviny Center Store, Jennie-O Turkey a International. Hormel byl v posledních letech zaneprázdněn předěláváním svého portfolia prostřednictvím akvizic a prodejů.
Například v roce 2021 společnost Hormel oznámila akvizici podniku Planters snack nuts od Kraft-Heinz (KHC) za 3,35 miliardy dolarů. Akvizice podpořila růst společnosti Hormel.
Hormel oznámil zisk za třetí čtvrtletí 1. září 2022. Tržby dosáhly rekordních 3 miliard dolarů a byly mírně nad očekáváním. Upravený zředěný zisk na akcii činil 40 centů, meziročně o 25 % více. Pro letošní rok očekáváme zisk na akcii ve výši 1,85 dolarů.
Kimberly-Clark (KMB)
Kimberly-Clark je globální společnost zabývající se spotřebním zbožím, která působí ve 175 zemích a prodává spotřební zboží na jedno použití, včetně papírových ručníků, plen a kapesníčků.
Působí prostřednictvím dvou segmentů, z nichž každý obsahuje mnoho oblíbených značek: Segment osobní péče (Huggies, Pull-Ups, Kotex, Depend, Poise) a segment Consumer Tissue (Kleenex, Scott, Cottonelle a Viva), které ročně generují téměř 20 miliard dolarů tržeb.
Vedení společnosti Kimberly-Clark oznámilo 26. července 2022 výsledky za druhé čtvrtletí a ty byly lepší, než se očekávalo, jak v tržbách, tak v zisku. Upravený zisk na akcii činil 1,34 dolarů, což bylo o tři centy lepší než odhady. Tržby vzrostly meziročně o 7 % na 5,1 miliardy dolarů, což bylo o 110 milionů dolarů více, než se očekávalo.
Celkové tržby vzrostly o 7 %, protože měnové kurzy snížily tržby o 2 %. Organické tržby vzrostly o 9 %, čisté prodejní ceny vzrostly o 9 %, sortiment výrobků vzrostl o 1 % a objemy to kompenzovaly poklesem o 1 %. Prodej organických produktů v Severní Americe vzrostl o 11 % u spotřebního zboží a o 8 % u K-C Professional.
American Water Works (AWK)
American Water Works je největší a geograficky nejrozmanitější, veřejně obchodovaná společnost zabývající se vodou, měřeno jak provozními tržbami, tak obsluhovaným počtem obyvatel. Společnost poskytuje pitnou vodu, odpadní vody a další související služby více než 15 milionům lidí ve 46 státech.
Její regulovaná činnost zahrnuje 52 500 mil potrubí, 560 úpraven vody, 160 zařízení na čištění odpadních vod, 1110 studní a 76 přehrad. Společnost také poskytuje vodu a související služby vládě USA a armádě USA prostřednictvím 17 zařízení. American Water Works generuje přibližně 4 miliardy dolarů v ročních tržbách a sídlí v Camdenu, New Jersey.
- července 2022 oznámilo vedení společnosti American Water Works své výsledky za 2. čtvrtletí za období končící 30. června 2022. Tržby meziročně klesly o 6,2 % na 937 milionů dolarů. K poklesu došlo pouze kvůli loňské likvidaci její newyorské dceřiné společnosti. Bez zahrnutí toho příjmy ve skutečnosti meziročně vzrostly o 37 milionů dolarů, a to především v důsledku autorizovaného zvýšení příjmů v důsledku dokončených případů zvýšení sazeb. EPS vyšel na 1,20 dolarů, což je mírný nárůst z loňských 1,14 dolarů.
Během prvního pololetí společnost investovala 1,25 milionu dolarů do své infrastruktury a přidala 59 200 zákaznických spojení prostřednictvím uzavřených akvizic a organického růstu. Společnost nyní řeší případy zvýšení sazeb v šesti jurisdikcích a podala žádost o příplatky za infrastrukturu ve třech jurisdikcích, což odráží celkový roční požadavek na příjem ve výši přibližně 598 milionů dolarů. Pro fiskální rok 2022 vedení stále očekává, že EPS dosáhne 4,39 až 4,49 dolarů.
Abbott Laboratories (ABT)
Společnost Abbott Laboratories, založená v roce 1888, je jedním z největších výrobců lékařských přístrojů a vybavení na světě, který se skládá ze čtyř segmentů: výživa, diagnostika, zavedená léčiva a zdravotnická zařízení. Společnost v roce 2021 vygenerovala tržby 43 miliard dolarů a zisk 9,4 miliardy dolarů.
Dne 19. října 2022 vedení společnosti Abbott Laboratories oznámilo výsledky za třetí čtvrtletí za období končící 30. září 2022. Za čtvrtletí společnost vygenerovala tržby 10,4 miliardy dolarů (61 % mimo USA), což představuje pokles o 4,8 % ve srovnání s druhým čtvrtletím 2021. Upravený zisk na akcii ve výši 1,15 dolarů byl nižší ve srovnání s 1,40 dolarů v předchozím roce. Tržby byly o 750 milionů dolarů lepší, než se očekávalo, zatímco upravený zisk na akcii překonal odhady o 0,21 dolarů.
Vedení společnosti Abbott Laboratories zvýšilo svůj odhad pro rok 2022, přičemž nyní očekává upravený zisk na akcii ve výši 5,17 až 5,23 dolarů.
Výplatní poměr dividend společnosti Abbott Laboratories za poslední desetiletí nikdy nepřesáhl 50 %. Ve spojení se skutečností, že zisk na akcii během poslední finanční krize neklesl (ve skutečnosti pokračoval v růstu), dividenda Abbott Laboratories vypadá velmi bezpečně.
Po odštěpení společnosti AbbVie se Abbott Laboratories projevuje jako velmi stabilní společnost se solidním výhledem. Trhy, které společnost Abbott Laboratories oslovuje, nejsou cyklické, protože lékařské přístroje a diagnostika jsou potřeba, ať už se ekonomice daří, nebo ne. To vysvětluje, proč si Abbott Laboratories během poslední finanční krize vedla tak dobře.
Navíc se domníváme, že v případě budoucích recesí společnost Abbott Laboratories s největší pravděpodobností nebude zranitelná. Společnost je lídrem na trzích, na kterých působí, jako je diagnostika v místě péče, která poskytuje konkurenční výhody díky rozsahu a celosvětovému dosahu Abbott Laboratories.
California Water Service (CWT)
California Water Service je třetí největší veřejně obchodovaná vodárenská společnost ve Spojených státech. CWT byla založena v roce 1926 a má šest dceřiných společností, které zásobují vodou přibližně 2 miliony lidí ve 100 komunitách, především v Kalifornii, ale také ve Washingtonu, Novém Mexiku a na Havaji.
Spolehlivé zvyšování sazeb, kterému se veřejné služby těší, vede k odolnému obchodnímu modelu, který se vyznačuje poměrně předvídatelnými peněžními toky a růstem zisků. To se jasně odráží ve skutečnosti, že CWT zvyšuje dividendu již 54 po sobě jdoucích let.
Společnost California Water Service zveřejnila své výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí 28. července 2022. Tržby dosáhly během čtvrtletí 206 milionů dolarů, což byl 3% meziroční pokles. Vedení vysvětlilo, že pokles výnosů ve druhém čtvrtletí byl způsoben především nižší spotřebou zákazníků.
California Water Service vytvořila během druhého čtvrtletí čistý zisk na akcii ve výši 0,36 dolarů, což bylo o 0,20 dolarů na akcii pod očekáváním analytiků. Jedním z hlavních motorů růstu zisků bude pokračující zvyšování sazeb.
Níže uvedený graf ukazuje, že se očekává, že základ regulovaných sazeb CWT poroste v letech 2022-2025 o 9,3 % ročně.
Růst zisků v dlouhodobém horizontu by měl být dosažitelný díky zvyšování sazeb, které pravidelně schvalují příslušné úřady/regulátoři.
Energetické společnosti mají extrémně vysoké překážky pro vstup potenciálních konkurentů. Pro nové konkurenty je v podstatě nemožné vstoupit na trhy, na kterých CWT působí.
Navíc, zatímco drtivá většina společností trpí během recese, vodárenské společnosti patří k těm nejodolnějším vůči recesím, protože ekonomické poklesy nemají vliv na množství vody spotřebované zákazníky.