Dividendový aristokrat: Hormel Foods v roce 2019
Jak se říká, pomalu ale jistě. A to je přesně případ Dividendových Aristokratů. To je vybraná skupina 57 společností z indexu S&P 500, které zvyšují dividendu více než 25 let v řadě.
Hormel Foods (HRL) je sama o sobě definicí pomalé a stabilní akcie. I když neudělá z investora boháče přes noc, stabilně mnoho let buduje bohatství pro své akcionáře.
Společnosti Hormel Foods se podařilo dosáhnout růstu zisku za posledních 32 let ve 28 z nich, což se podaří jen zlomku společností z indexu S&P 500.
Společnost Hormel Foods působí ve stabilním sektoru a má mnoho silných značek. Rovněž odměnila akcionáře rostoucí dividendou již 52 let v řadě a vyplácí dividendu již 90 let.
Takže nejenže je společnost Hormel Foods Dividendový Aristokrat, ale také Dividendový Král. Dividendoví Králové jsou společnosti zvyšující svou dividendu více než 50 let v řadě. Všechny Dividendové Krále naleznete zde.
Tento článek se bude zabývat tím, proč je Hormel Foods vysoce kvalitní dividendově růstová akcie a představuje perspektivu budoucího růstu společnosti jejího ocenění.
Přehled podnikání
Historie společnosti Hormel Foods sahá až do roku 1891, kdy George A. Hormel založil Geo. A. Hormel & Company v Austinu, ve státu Minnesota.
Spotřebitelé si oblíbili čerstvé vepřové výrobky, které byly v té době novinkou. V roce 1926 společnost vyrobila první konzervovanou šunku na světě.
V posledních desetiletích společnost stále roste a nyní vytváří více jak 10 miliard dolarů ročních příjmů.
Dnes má rozmanité produktové portfolio napříč několika kategoriemi. Mezi jeho hlavní značky patří Skippy, Jennie-O, Spam, Hormel a Dinty Moore. V posledních letech přidala další přírodní produkty, aby rozšířila svou nabídku, například Justin’s a Applegate.
Společnost Hormel Foods však dnes zažívá těžké časy, protože velký segment společnosti Jennie-O je již několik let pod tlakem. Rekordní produkce krocanů způsobila značný pokles ceny a objem prodejů též utrpěl.
Čísla příjmů a provozních zisků Jennie-O se již řadu let pohybovala nesprávným směrem kvůli řadě faktorů. Po velmi slabém roce 2017 a 2018 zaznamenala Jennie-O meziroční růst tržeb, objemu a zisku segmentu ve výkazu zisku a ztráty společnosti za první čtvrtletí, který byl vydán 21. 2. 2019.
Celkový objem prodejů a tržeb stagnoval, lepší výsledky v oblasti stravování a prodeje komodit vyrovnaly pokles v maloobchodě. Společnost má úspěch s takzvanými raw výrobky, ale pokračující slabé výsledky v maloobchodě s krocany sráží tyto zisky.
Nižší prodejní, všeobecné a administrativní náklady však pomohly vyrovnat tento pokles a udržet zisk segmentu na stejné úrovni jako loni.
Dobrou zprávou je, že ostatní kategorie pomohly vyrovnat slabý výkon v oblasti krůtích produktů. V segmentu chlazených potravin vzrostl objem o 1%, zatímco čisté tržby klesly o 2%, ale zisk segmentu vzrostl během prvního čtvrtletí o 3%.
Růst tržeb byl veden segmentem Hormel Deli Solutions, stejně jako silným růstem v ostatních deli masových a maloobchodních značek. Zisk segmentu vzrostl, protože vyšší objemy a marže přispěly k vyrovnání vyšších nákladů na dopravu a provoz.
Segmentem potravinářských výrobků vedly salsy a omáčky Herdez, omáčky Wholly Guacamole a řada výrobků SPAM. Celkově vzrostl objem o 3%, ale čisté tržby vzrostly pouze o 1%, zatímco provozní zisk klesl o 2%.
Pokles výroby na zakázku si též vybral svou daň, provozní zisk klesl díky jednorázovým nákladům v roce 2018, ale ty se v roce 2019 nebudou opakovat. Kažodpádně, pokud toto odečteme, tak segment potravin v Q1 2019 fungoval dobře.
I přes dlouhodobé zhoršení segmentu Jennie-O věříme, že dlouhodobý růstový potenciál společnosti Hormel Foods zůstává nedotčen. Vedení potvrdilo odhady pro fiskální rok 2019 ve zprávě za první čtvrtletí, což znamená, že následující tři čtvrtletí budou lepší než první čtvrtletí. Opětovně potvrzený rozsah zisku na akcii tedy činí 1,77 dolarů až 1,91 dolarů.
Následně ke konci čtvrtletí, vedení oznámilo, že prodalo podnik CytoSport společnosti Pepsico za 465 milionů dolarů. Značka, která vyrábí proteinové prášky a nápoje Muscle Milk, nespadala do dlouhodobých plánů společnosti Hormel Foods.
Dohoda způsobí, že společnost Hormel Foods přijde o 300 milionů dolarů ročních tržeb, ale vidíme prodejní cenu jako výhodnou. Společnost Hormel Foods může využít výtěžek na zpětný odkup akcií, budoucí růst nebo splacení dluhu.
Perspektivy růstu
Společnost Hormel Foods má mimořádně působivou historii generování konzistentního meziročního růstu bez ohledu na širší ekonomické klima. To se týká silných značek společnosti.
Společnost zvýšila zisk ve 28 z posledních 32 let, což je rekord, kterého dosáhlo v indexu S&P 500 pouze sedm společností.
Růstové vyhlídky společnosti Hormel Foods závisí na několika různých proměnných, které se mohou v nadcházejících letech objevit. Organický růst vnímáme jako malou, ale významnou proměnnou ve výhledu růstu společnosti, protože se zdá, že se Jennie-O stabilizovala.
To je důležité, protože v posledních letech tento segment srazil veškeré zisky, které byly vyprodukovány v jiných segmentech, takže pokud se Jennie-O stabilizuje a nakonec poroste, mohli bychom zaznamenat nízký jednociferný organický růst.
Společnost Hormel Foods navíc v průběhu let žila nakupováním, aby zajistila budoucí růst. Společnost v průběhu let učinila mnoho akvizic a odprodejů, aby mohla pokračovat v tvorbě mixu, který zajistí dosažení růstových cílů.
Odprodej CytoSportu je nejnovějším příkladem toho, že společnost opouští podnikání, které nesplňovalo dlouhodobé cíle, a využije bohatých výnosů k něčemu jinému, co dělá.
Marže jsou problém pro společnost Hormel Foods, protože obchod s potravinami je notoricky nestabilní. Marže společnosti jsou volatilní a neočekáváme, že se to změní.
Vedení se však zavázalo k tomu, že část této proměnlivosti bude pod kontrolou a že marže se stanou zdrojem růstu příjmů, a nikoli faktorem, který musí společnost zkusit vyrovnat větším růstem tržeb.
Segmentové zisky byly v prvním čtvrtletí opět značně smíšené a některé z nich jistě zapříčinily ceny komodit, ale zdražení v dopravě v posledních sledovaných obdobích také společnosti Hormel Foods uškodilo.
Důležité je, že náš dlouhodobý odhad růstu 5% ročně nevyžaduje, aby rostly marže; počítáme s růstem tržeb, který v podstatě poskytuje veškerý budoucí růst společnosti.
Vedení se zavázalo, že bude vyvíjet svůj mix, který bude širší, než je tomu dnes, postavený na síle podnikání v oblasti stravování a bude jej mezinárodně rozšiřovat a více diverzifikovat, odprodávat vedlejší aktiva a nakonec modernizovat.
Všechny tyto věci by měly podpořit růst zisků, protože rostou tržby a / nebo marže, takže věříme, že 5% roční růst bude docela rozumný.
Konkurenční výhody a výkon v recesi
Společnost Hormel Foods má řadu provozních výhod. Zaprvé působí v nejrůznějších potravinářských oblastech, které jsou velmi stabilní. Každý musí jíst, což společnosti poskytuje určitou úroveň poptávky, a to i během krizí.
Produkty Hormel Foods jsou navíc cenově dostupné pro každého, takže stabilita by měla prosvítat v těžkých ekonomických časech.
Kromě toho, má společnost mnoho silných značek, které dávají společnosti cenovou moc. Má značky # 1 nebo # 2 ve více než 35 kategoriích produktů.
Jeho oblíbené produkty ztěžují konkurenčním potravinářským společnostem získat podíl na trhu. Společnost Hormel Foods byla v této záviděníhodné vedoucí pozici po celá léta, což je jistě trvalá výhoda.
Konkurenční výhody společnosti Hormel Foods poskytují společnosti krizi odolný obchodní model. Zisk na akcii během finanční krize je uveden níže:
- zisk na akcii za rok 2007 byl ve výši 0,54 dolarů
- zisk na akcii za rok 2008 byl ve výši 0,52 dolarů (pokles o 3,7%)
- zisk na akcii za rok 2009 byl ve výši 0,63 dolarů (narůst o 21%)
- zisk na akcii za rok 2010 byl ve výši 0,76 dolarů (nárůst o 21%)
Jak vidíte, vedení zaznamenalo v roce 2008 mírný pokles zisku, poté vzrostl dva roky po sobě o více než 20%. Očekáváme, že společnosti se bude dačit velmi dobře i během následující krize.
Ocenění a očekávané výnosy
Vedení společnosti Hormel Foods očekává, že zisk na akcii bude ve výši 1,77 dolarů až 1,91 dolarů za fiskální rok 2019. Za použití střední hodnoty tohoto odhadu zjistíme, že akcie se obchodují s poměrem ceny a zisku ve výši 22,4. To je vysoko nad desetiletým průměrným poměrem ceny a zisku ve výši 18, což také považujeme za reálnou hodnotu.
V důsledku toho se zdá, že akcie společnosti Hormel Foods jsou značně nadhodnoceny. Akcie obchodované nad reálnou hodnotou a zpomalující se růst zisku v posledních letech není zrovna vhodná kombinace.
I když akcie pravděpodobně nezvýší násobek ocenění, stále mohou generovat poněkud pozitivní výnosy z růstu zisku a dividend.
V následujících letech vidíme celkové výnosy ve výši pouze 2% ročně, které se skládají ze současného 2% dividendového výnosu, 5% růstu zisku a 5% poklesu ocenění, které podle nás musí klesnout.
Dividenda společnosti je velmi bezpečná a bude téměř jistě pokračovat v růstu po mnoho let, ale vzhledem k tomu, že výnos je zhruba v souladu s širším trhem a že ocenění je tak vysoké, hodnotíme akcie společnosti Hormel Foods jako vhodné k prodeji.
Byli bychom ochotni upgradovat Hormel na držet nebo koupit, kdyby ocenění nebylo tak vysoké, ale dokud se to nestane, doporučujeme investorům vyhnout se této akcii.
Závěr
Společnost Hormel Foods vyplatila dividendu bez přerušení již 361 čtvrtletní v řadě. To značí jednu z nejdelších řad zvýšení dividend na trhu a společnost je tak Dividendovým Králem.
Spotřebitelské akcie, zejména potravinářské společnosti se silnými značkami, mají stabilní poptávku a sílu cenotvorby. Investoři, kteří hledají stabilitu a konzistentní růst dividend, by měli společnost Hormel Foods podrobit bližšímu zkoumání.
Akcie jsou však dnes nadhodnocené, což znamená, že v příštích pěti letech budou investoři pravděpodobně dostávat dividendu, ale nic jiného. Výsledkem nadhodnocení je to, že akcie dnes oceňují příliš velký minulý růst, akcie společnosti Hormel Foods hodnotíme jako vhodné k prodeji (SELL).
Zdroj SureDividend, pro IG přeložil Ondřej