Dividendový aristokrat: McCormick v roce 2019
Aby se společnost stala Dividendovým Aristokratem, musí mít silnou značku a dominantní postavení v oboru.
Dividendoví Aristokraté jsou skupinou 57 společností z Indexu S&P 500, které zvyšují své dividendy více než 25 let v řadě.
Perfektním příkladem společnosti se špičkovou značkou je společnost McCormick & Company (MKC). Společnost McCormick každoročně vyplácí dividendy od roku 1925 a dividendu každoročně zvyšuje již 33 let v řadě.
Růst dividend je způsoben vysoce kvalitním podnikáním. Společnost McCormick je světovým lídrem v potravinářském koření a ochucovadlech. Společnost ovládá téměř 20% tohoto vysoce roztříštěného průmyslu.
To přispělo k růstu dividend společnosti McCormick po mnoho let. Akcie mají dividendový výnos 1,5%, což je pod průměrným dividendovým výnosem Indexu S&P 500. Její obchodní model a vyhlídky růstu jsou však pouze průměrné. McCormick je vynikající volbou pro dividendově růstové inestory. Dividenda společnosti je také velmi bezpečná.
Přehled podnikání
Společnost McCormick vznikla v roce v 1889, když zakladatel Willoughby M. McCormick začal v jeho sklepě vyrábět příchutě a extrakty, které pak prodával.
Podnik postupně rostl. V roce 1896 McCormick vydal svou první kuchařku o koření. Postupem času se společnost dostala na pozici předního podniku s kořením a dochucovadly na světě.
Dnes McCormick prodává své výrobky ve více než 150 zemích a má roční tržby přibližně 5,4 miliardy dolarů. Vyrábí a distribuuje širokou škálu pikantního koření, kořenících směsí a ochucovadel.
Mezi hlavní značky patří McCormick, Lawrys, Stubb’s, Club House, Ducros, Schwartz, Kamis, Kohinoor, Zatarains, Thai Kitchen a Simply Asia.
McCormick působí ve dvou segmentech. Spotřebitelský segment představuje přibližně 68% ročních tržeb, zatímco segment Flavour Solutions přispívá přibližně 32% tržeb.
Obchodní prostředí pro McCormick je velmi dobré. Společnost těží z měnících se trendů. Spotřebitelé vaří více doma, zčásti v důsledku klesajících cen potravin.
K tomu spotřebitelé používají více koření a příchutí. To vytvořilo příznivou základnu pro firmu McCormick a společnost jako lídr v oboru toho plně využila.
Tržby společnosti McCormick v roce 2018 vzrostly o 11%. Růst tržeb byl způsoben kombinací růstu objemu, akvizic a zvýšení cen. Upravený zisk na akcii vzrostl loni o 17%.
Perspektivy růstu
V budoucnosti má McCormick stále dostatek prostoru pro další růst a to díky růstu na rozvíjejících se trzích a akvizicím.
Mezinárodní růst je silný katalyzátor pro společnost McCormick, zejména na rozvíjejících se trzích, jako je Čína.
Prodej společnosti McCormick v asijsko-pacifickém regionu, zejména v Číně, se v posledních letech dramaticky zlepšil díky oblíbeným značkám jako Daqiao a další. Tento růst je patrný především ve spotřebitelském segmentu, kdy tržby v loňském roce vzrostly o 10,3%. Tržby v Asii/Pacifiku vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí o 8,5%, což bylo zajištěno především růstem objemu výroby v Číně o 10% ve čtvrtém čtvrtletí.
Ekonomický růst na rozvíjejících se trzích je vyšší než ve vyspělých zemích. A Čína je obrovskou příležitostí pro výrobce spotřebních produktů, jako je právě McCormick. Čína má 1 miliardu obyvatel, vysoký hospodářský růst a rychle rostoucí střední třídu.
Akvizice jsou též další součástí strategie růstu společnosti McCormick. Mezi nedávné akvizice patří Frank’s RedHot, French´s a Cattlemen’s.
V roce 2018 společnost McCormick získala společnost Frank’s RedHot a French´s, jako součást akvizice RB Foods, to byla divize potravinářského obra spotřebního zboží, firmy Reckitt Benckiser (RGBLY). Jednalo se o největší akvizici v historii společnosti McCormick a nyní je hnacím motorem růstu společnosti.
Divize RB Foods v roce 2018 přidala 8% k růstu tržeb a v následujících letech by měla i nadále přispívat k růstu tržeb.
Například Frank’s RedHot je přední značkou pálivých omáček v USA s dvojnásobným tržním podílem než nejbližší konkurenční značka. French’s má čtyřnásobně větší podíl na maloobchodním trhu než druhá značka hořčice.
Společným jmenovatelem strategie M&A společnosti McCormick je, že vyhledává špičkové značky, které jsou na vedoucí pozici v příslušné kategorii, kterou lze následně snadno škálovat.
Pro rok 2019 očekává vedení firmy McCormick růst tržeb o 3 až 5%. Očekávaný zisk na akcii se pohybuje v rozmezí od 5,17 až 5,27 dolarů. Střed tohoto odhadu by představoval 5% růst zisku na akcii. Negativní přepočet měn letos zníží růst o 2 až 4%.
Konkurenční výhody a výkon během recesi
Dvě nejdůležitější konkurenční výhody společnosti McCormick jsou: síla značek a globální záběr.
McCormick je špičková firma v globálním odvětví koření v hodnotě 11 miliard dolarů, kter7 by měl v příštích 5ti letech vyrůst a6 o 5%. A McCormick má tržní podíl ve výši 20%, což je téměř čtyřnásobek nejbližšího konkurenta.
To dává společnosti McCormick diktovat si ceny. Tyto kvality pomáhají společnosti vytvářet konzistentní zisk každý rok a to i když ekonomika vstoupí do recese.
Společnosti McCormick se během finanční krize dařilo každoročně zvýšit zisk na akcii. Zisky na akcii během finanční krize jsou níže:
- zisk na akcii byl v roce 2007 ve výši 1,92 dolarů
- zisk na akcii byl v roce 2008 ve výši 2,14 dolarů (nárůst o 11%)
- zisk na akcii byl v roce 2009 ve výši 2,34 dolarů (nárůst o 9,3%)
- zisk na akcii byl v roce 2010 ve výši 2,65 dolarů (nárůst o 13%)
Jak vidíte, společnosti McCormick & Company každoročně během finanční krize zisk rostl. A nejen to, v průměru společnost každý rok dosáhla dvouciferného růstu, což byl velmi působivý a velmi vzácný úspěch a to i pro Dividendového Aristokrata.
Ocenění a očekávané výnosy
Za celý rok 2019 vedení společnosti McCormick očekává upravený zisk na akcii ve výši 5,22 dolarů. Na tomto záklase se akcie obchodují s poměrem ceny a zisku ve výši 29,4. To je o dost více než je 10tiletý průměrný poměr ceny a zisku, který je ve výši 20,2.
Ocenění společnosti McCormick v posledních letech značně vzrostlo, protože společnost se vrátila k silnému růst zisků. Odhad reálné hodnoty poměru ceny a zisku je kolem 21. To značí, že jsou dnes akcie nadhodnocené.
Pokud by se cena akcií společnosti McCormick vrátila k odhadu reálné hodnoty, tak to do roku 2024 sníží roční výnosy investorů o cca 4%.
Naštěstí však budou výnosy akcionářů odvozeny z očekávaného růstu zisku a dividend. McCormick za posledních 10 let zvyšoval svůj zisk na akcii o 7% ročně. Nutno podoktnout, že posledního desetiletí zahrnuje i finanční krizi.
Pokud ekonomika nespadne do recese, tak by společnost měla snadno zvládnout zyšovat zisk alespoň o 8%. Silná značka společnosti a více katalyzátorů budoucího růstu by též měly přispět k vyššímu růstu.
Možné rozdělení očekávaných výnosů je níže:
- 8% růst zisku na akcii
- 1,5% dividendový výnos
- 4% pokles ocenění
Celkově by tak investoři mohli do roku 2024 očekávat celkové roční výnosy ve výši 5,5%.
McCormick je vysoce rostoucí dividendová akcie. Společnost v posledních pěti letech zvyšovala dividendu o 9% ročně. Loni v listopadu zvýšila dividendu o 9,6%.
McCormick má zdravý výplatní poměr, na základě očekávaného upraveného zisku na akcii pro rok 2019 je ve výši 43,7%. To znamená, že McCormick by měl pokračovat v ročním zvyšování dividend ještě mnoho dalších let.
Závěr
Společnost McCormick dominuje trhu s kořením. Její silné značky poskytují společnosti vysoké ziskové marže a možnost budoucího růstu a to jak v USA, tak na mezinárodních trzích.
Dividendoví investoři však mohou být odrazeni nízkým dividendovým výnosem společnosti McCormick, který je ve výši necelých 1,5%. Nicméně, McCormick má velmi dlouhou historii dividendového růstu.
Jak již bylo řečeno, tak akcie momentálně ve výprodej nejsou. Akcie jsou mají vysoké ocenění, ale dalo by se říct, že vysoce kvalitní společnost, jako je McCormick, si poměrně vysoké ocenění akcií zaslouží . Tak vysoký poměr ceny a zisku však nás však vede k doporučení při aktuální ceně akcie držet a s nákupem/příkupem počkat na nížší cenu.
Zdroj SureDividend, pro IG přeložil Ondřej
Zajímavý obor podnikání – a v něm být aristokratem!
No podobně to je s Tangerem (SKT), to je zas jediný aristokrat v realitách (REIT).