Dividendový aristokrat: Target
Společnost Target má dlouhou historii zvyšování dividend. Vedení společnosti zvyšuje dividendu 48 let v řadě. Za dva roky by se tak společnost Target mohla zařadit mezi takzvané dividendové Krále, ještě exkluzivnější seznam společností, které zvýšily dividendy nejméně 50 let za sebou.
Společnost Target je letos jedna z nejvýkonnějších akcií na celém trhu. Cena akcií se meziročně zvýšila o více než 91%. V této souvislosti se domníváme, že investoři by měli nedávné výsledky považovat za atraktivní a měli by být připraveni ke koupi v případě poklesu ceny akcie.
Přehled podnikání
Společnost Target je maloobchodní gigant. Má tržní kapitalizaci přesahující 64 miliard dolarů. V současné době provozuje přibližně 1 850 obchodů v USA a e-shop. Má rozmanitou produktovou řadu s loňským obratem více než 75 miliard dolarů.
Pro všechny maloobchodníky je toto období obtížné. Zvyšující se hrozba maloobchodníků na internetu narušuje celý maloobchod kamenných prodejců.
V období od 2016 do 2017 došlo k snížení zisku na akcii o 7,2%, i když to bylo méně než očekávaný 20% pokles. Vedení společnosti uvedlo, že bude muset utrácet, aby se vše otočilo. Dobrou zprávou je, že se zdá, že k obratu již došlo. A co je důležitější, zdá se, že Target vstoupil do nové fáze růstu. Vedení očekává, že se zisk na akcii v roce 2019 zvýší o 18%, po loňském zlepšení o 16%. To je pravý opak výkonnosti společnosti před několika lety.
Vedení společnosti zveřejnilo výsledky za třetí čtvrtletí dne 20. listopadu 2019. Tržby ve stejném obchodě během čtvrtletí vzrostly o 4,5%, což je více než odhad konsenzu o 3,5%. Společnost nadále vykazuje poměrně silný růst, zejména s ohledem na to, že právě před několika lety tržby klesaly nebo vykazovaly slabý růst.
Zisk na akcii ve třetím čtvrtletí vzrostl o 25% na 1,36 dolarů, což překonalo odhady o 0,17 dolarů. Tržby vzrostly o 4,7% na 18,7 miliardy dolarů.
Vedení očekává, že za rok 2019 vydělá mezi 6,25 až 6,45 dolary. Odhadujeme, že společnost může nabídnout 6% meziroční růst zisku do roku 2024 v důsledku zlepšení obchodních základů.
Zkontrolovat, zda došlo k naplnění odhadu vedení společnosti budeme moci 3. března 2020.
Perspektivy růstu
Společnosti Target se v letech 2018 a 2019 dařilo lépe než v předchozích dvou letech. V budoucnu existuje velká šance, že společnost dokáže udržet svůj obrat, protože zahájila několik iniciativ k návratu k růstu.
Vedení investovalo velké prostředky do elektronického obchodování. Nárůst elektronického obchodu zpočátku zaznamenalo mnoho maloobchodních společností, včetně Target. Společnost Target vylepšila své online nabídky a zaznamenala neuvěřitelné míry růstu. V posledním čtvrtletí došlo k nárůstu digitálního prodeje o téměř 31%, což je pokles oproti loňskému 49% nárůstu, ale stále působivý výsledek. Tržby představovaly 7,5% z celkových tržeb za čtvrtletí. Digitální prodej posílil srovnatelný prodej v posledním čtvrtletí o 1,9%.
Vedení společnosti také zavedlo službu doručení objednávky v den objednání. Tato služba přispěla 80% digitálního srovnatelného růstu obratu společnosti Target ve třetím čtvrtletí.
Dále vedení společnosti pokračuje v přestavbě stovek obchodů. Jedná se o modernizaci rozvržení a přidání nových kategorií produktů. Do konce roku 2019 bude přepracováno přes 600 obchodů, což představuje jednu třetinu celkového počtu obchodů. Zda tak bylo učiněno se dozvíme snad 3.3.2020 z konferenčního hovoru k oznámení výsledků za rok 2019.
Dalším hlavním růstovým katalyzátorem jsou malé obchody. Jedná se o obchody s mnohem menší rozlohou, na místech, která nemohou poskytnout potřebný prostor pro vybudování velkého obchodu. Malé obchody Target se otevírají pod názvy CityTarget a TargetExpress. Jsou umístěny v oblastech s vysokým provozem, například v hustě obydlených velkých městech a univerzitních kampusech.
Tato zlepšení vyžadují značné kapitálové výdaje. Kapitálové výdaje se v posledních několika letech více než zdvojnásobily, lze však tvrdit, že tyto náklady v budoucnu pomohou k růstu společnosti. I přes tyto výdaje se provozní zisk v posledním čtvrtletí zlepšil o více než 22%, provozní marže se zlepšily o 80 bps a hrubé marže se zvýšily o 110 bps na 29,8%.
Konkurenční výhody a výkon v krizi
Společnost Target působí v obtížném průmyslu. Maloobchod je vysoce konkurenční prostředí. Pro spotřebitele je důležité převážně pohodlí při nakupování a cena, až poté název obchodu či společnosti.
To je důvod, proč vedení společnosti Target tak výrazně investovalo do přestavby obchodů. Díky tomu si společnost mohla zachovat svoji silnou značku i v silně konkurenčním odvětví. A co je nejdůležitější, má masivní distribuční schopnosti, které umožňují udržovat nízké ceny.
Kromě toho společnost Target působí v takzvaně defenzivním maloobchodním podnikání. Diskontní maloobchod si vede relativně dobře i během hospodářských útlumů, protože se spotřebitelé obvykle odvracejí od maloobchodníků s vyššími cenami.
Zisky na akcii během krize byly následující:
- zisk na akcii za rok 2007 ve výši 3,33 dolarů
- zisk na akcii za rok 2008 ve výši 2,86 dolarů (pokles o 14%)
- zisk na akcii za rok 2009 ve výši 3,30 dolarů (nárůst o 15%)
- zisk na akcii za rok 2010 ve výši 3,88 dolarů (nárůst o 17%)
- zisk na akcii za rok 2011 ve výši 4,28 dolarů (nárůst o 10%)
Společnost Target byla během krize pozoruhodně odolná. V roce 2008 došlo k poklesu o 14%, ale následovaly tři po sobě jdoucí roky růstu zisku dvouciferným tempem.
Ocenění a očekávaný výnos
Díky růstu ceny akcií v letošním roce dosáhlo ocenění akcií společnosti Target jedné z nejvyšších hodnot za posledních deset let. Na základě současné ceny akcií ve výši 116 dolarů a upraveného zisku na akcii ve výši 6,35 dolarů za rok 2019 mají akcie Target poměr ceny k zisku 18,2. Index S&P 500 má průměrný poměr ceny k zisku 23.
A co je možná důležitější, společnost má průměrný poměr ceny k zisku za posledních 10 let ve výši 15. Pokud by se akcie vrátily k průměrnému poměru ceny a zisku, pak by držitelé akcií zaznamenali pokles výnosu o 3,8% ročně v následujících pěti letech kvůli ocenění.
Kromě toho může Target generovat výnosy z růstu zisku a dividend. Rozpis celkových výnosů je následující:
- 6% růst zisku
- – 3,8% pokles ocenění
- 2,2% dividendový výnos
Celkem by tak mohly akcie Target nabídnout akcionářům roční návratnost 4,4% do roku 2024. To je nízká míra návratnosti, ale není překvapující, vzhledem k tomu, jak dobře si akcie od začátku roku vedly.
Závěr
Není pochyb o tom, že se Target snažil vypořádat s nárůstem nakupování v elektronickém obchodu spolu se zbytkem maloobchodu, ale zdá se, že se společnost napravila a růst se vrátil. Srovnatelný prodej byl vyšší, než se očekávalo a digitální prodej byl působivý vzhledem k vysoce konkurenčnímu prostředí pro maloobchod. Vylepšení obchodu také vedlo ke zvýšení počtu zákazníků.
Cítíme však, že současné ocenění je příliš vysoké. Target je svým způsobem obětí vlastního úspěchu – masivní rally ceny akcií za poslední rok posunulo ocenění výrazně nad náš odhad reálné hodnoty. Jako takové hodnotíme akcie jako vhodné k držení a investoři by měli s koupí akcií společnosti Target počkat na lepší cenu.
Target byla výborná investice, je otázka, proč by se měly ceny vrátit níže, tedy na úroveň P/E=cca 15, když celosvětově úroky spíš klesají než rostou. A na to akciové trhy navyšují své ceny. Podle mě je P/E v úrovni 18 naprosto v pořádku, nijak vysoké, vezmeme-li navíc v úvahu, že se jedná o dividendového skoro krále (de facto v defenzivním sektoru), který tak mohutně investoval do budoucí kvality prodeje.