Dividendový aristokrat: V.F. Corporation
Společnost V.F. Corporation (VFC) je na seznamu dividendových aristokratů a svou dividendu zvyšuje 47 let v řadě.
Společnost nejen, že zvýšila dividendu více než čtyři desetiletí v řadě, navíc ji zvyšuje vysokým tempem. S ohledem na spinoff společnosti, letošní nárůst byl 11,6%. Následuje zvýšení o 10,9% a 9,5% za předchozí dva roky.
I když se nám líbí obchodní model společnosti a rekordní růst dividend, máme pocit, že 18% růst akcií společnosti od naší poslední aktualizace způsobil, že akcie jsou na základě ocenění dražší. To znamená, že i nadále věříme, že investoři by měli být spokojeni s nedávnými výsledky a být připraveni přikupovat akcie ovšem při nižší ceně.
Přehled podnikání
Společnost V.F. Corp je obr z oděvního průmyslu. Roční obrat společnosti dosahuje téměř 14 miliard dolarů, ale společnost měla skromné začátky. Začalo to v roce 1899 a za téměř 120 let došlo k mnoha zvratům a obratům.
Společnost byla nejprve založena John Barbey a skupinou investorů. Společně vytvořili společnost Reading Glove and Mitten Manufacturing Company. Během šedesátých let společnost přijala své současné jméno V.F. Corp. Má velmi rozmanité portfolio produktů, s mnoha předními značkami ve svých kategoriích.
Současné prostředí je pro V.F náročné. Návštěvnost obchodů klesá, což poškodilo kamenné prodejny, které prodávají výrobky společnosti V.F. Corp.
Navzdory tomu společnost zaznamenala za poslední rok růst zisku a tržeb. Vedení společnosti vykázalo finanční výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2020.
Tržby se zlepšily o 5,4% na 3,4 miliardy dolarů, i když to bylo o něco méně, než analytici očekávali. Upravený zisk na akcii vzrostl o 6% na 1,26 dolarů. To bylo 0,04 dolarů pod odhady. Při pohledu na pokračující operace byly tržby vyšší o 6%, zatímco zisk na akcii vzrostl o 12,6% na 1,61 dolarů.
Zatímco vedení společnosti v roce 2016 i 2017 bojovalo s růstem zisku na akcii a růstem tržeb, zdá se, že po dvou letech nabralo správný směr. Společnost dosáhla vrcholů odhadů růstu zisku na akcii a růstu tržeb za posledních šest čtvrtletí.
Nejlepší značky společnosti si během druhého čtvrtletí vedly poněkud smíšeně.
Tržby Vans se zlepšily o 14% díky dvojcifernému růstu obuvi,oděvů a doplňků. Přímý prodej spotřebitelům vzrostl o 17%. Ve všech regionech došlo k růstu, v popředí s 15% nárůstem v USA a 28% růstem v Asii.
Značka North Face zaznamenala 8% růst tržeb, opět s růstem ve všech regionech. Produkty Mountain Lifestyle a Urban Exploration rostly dvojciferně. Tržby značky Timberland poklesly o 1%, protože růst v USA a Asii byl vymazán poklesem ve velkoobchodu a nižším prodejem v regionech Evropa / Střední východ / Afrika.
Dickies klesl o 4%, ale bez dopadu načasování dodávek do USA by tržby byly vyšší o 6%. Velkoobchod zaznamenal pokles během čtvrtletí o 6% a pouze částečně byl kompenzován 12% zlepšením přímého prodeje.
Dohromady tyto čtyři značky zaznamenaly meziroční růst o 7%.
Perspektivy růstu
Společnost V.F. Corp má čtyři cesty pro budoucí růst, mezi které patří akvizice, odprodeje, nové zaměření na hlavní značky a růst prostřednictvím elektronického obchodování. Nejprve společnost 2. října 2017 dokončila nákup společnosti Williamson-Dickie Manufacturing Co za 820 milionů dolarů.
Přestože pracovní segment společnosti V.F Corp., který zahrnuje Dickies, byl v posledním čtvrtletí nižší o 4%, máme pocit, že by tato akvizice měla v příštích několika letech i nadále podporovat růst.
Dále vedení společnosti dokončilo ohlášený spinoff společností Wrangler, Lee a outletových společností do samostatné společnosti s názvem Kontoor Brands, Inc. (KTB) 23. května 2019. Džíny byly pro společnost velkou zátěží. Odstranění těchto nedostatečně výkonných značek umožní vedení společnosti V.F. Corp zaměřit se na své hlavní značky.
Vedení očekává, že v první polovině nadcházejícího fiskálního roku bude růst pokračovat ve všech segmentech.
Vedení společnosti očekává, že tento růst bude pokračovat do konce fiskálního roku. Kromě svých klíčových značek dobře fungujících jako skupina, vedení také zveřejňuje přesvědčivé míry růstu u přímého prodeje zákazníkům (až 11%) a digitálních prodejů (až 15%).
Tato míra růstu je velmi podobná tomu, co společnost zaznamenala v posledních čtvrtletích. Vedení společnosti trvalo nějakou dobu, než se přizpůsobilo měnícímu se chování spotřebitelů, ale zdá se, že nakonec přišli na to, jak oslovit zákazníky v éře online nakupování.
V.F. Corp také vykazuje solidní tempo růstu ve všech svých regionech. Každý region měl během druhého čtvrtletí pozitivní růst, který byl způsoben růstem o 14% v Asii a 8% v USA.
Konkurenční výhody a výkon v krizi
Existuje několik klíčových konkurenčních výhod, které podpořily působivý růst společnosti po mnoho let. Za prvé, jsou to její silné značky – společnost má několik miliardových značek, které vedou jejich příslušné kategorie. To dává společnosti cenovou sílu.
Kromě toho, společnost těží z provozu ve stabilním odvětví. Mnoho produktů – například pracovní oděvy – se za posledních 100 let moc (pokud vůbec) nezměnilo.
Tyto vlastnosti pomáhají společnosti zůstat ziskovou i během krize. Díky své stálé ziskovosti společnost neustále zvyšovala dividendu i během krize.
Výnosy společnosti během Velké recese jsou níže:
- zisk na akcii za rok 2007 ve výši 1,35 dolarů
- zisk na akcii za rok 2008 ve výši 1,39 dolarů (nárůst o 3%)
- zisk na akcii za rok 2009 ve výši 1,29 dolarů (pokles o 7%)
- zisk na akcii za rok 2010 ve výši 1,61 dolarů (25% nárůst)
Společnost zaznamenala v roce 2009 mírný pokles zisku, ale v roce 2010 a dál se vrátila k silnému růstu. Za posledních deset let společnost zvyšovala zisk na akcii sazbou 8,3% ročně. Vzhledem k odprodeji slabších podniků, výkonu klíčových značek a růstu napříč segmenty, máme pocit, že společnost V.F. Corp by měla být schopna udržet toto tempo růstu do budoucna.
Ocenění a očekávaný výnos
Po druhém čtvrtletí vedení potvrdilo svá očekávání pro fiskální rok. Vedení společnosti očekává, že ve fiskálním roce 2020 vydělá mezi 3,32 až 3,37 dolary na akcii. Pokud jde o pokračující provoz, znamenalo by to nárůst o 16% až 18%.
Při ceně akcií okolo 82 dolarů, střed tohoto odhadu dává akciím poměr ceny k zisku 24. Naše cílové ocenění do roku 2024 je 18ti násobek zisku. Pokud by se akcie měly vrátit k našemu cílovému ocenění, pak by se roční výnosy v tomto časovém období snížily o 7,1%.
Akcie V.F. Corp mají dividendový výnos 2,3%. Vzhledem k nové anualizované dividendě 1,92 dolarů a odhadu zisku na akcii je poměr výplaty 57,3%. Současný výplatní poměr je vyšší oproti historickému průměru, ale stále však ve velmi bezpečném rozmezí.
- 8,3% růst zisku na akcii
- 7,1% pokles ocenění
- dividendový výnos 2,3%
Očekáváme, že do roku 2024 bude celkový roční výnos 3,5%. Tato projekce je nízká míra návratnosti, především kvůli vysokému ocenění akcií. Z pohledu růstu a dividend, je V.F. Corp skvělá akcie. V současné době je jednoduše předražena.
Závěr
Společnost překonala některé z krátkodobých výzev, kterým čelila v důsledku poklesu v nákupních center. Společnost získala aktiva, která dobře zapadají do jejích budoucích plánů, a zbavila se těch, která naopak v souladu s budoucí strategií nejsou.
Společnost také zaznamenala působivé tempo růstu ve svých hlavních značkách, jako jsou Vans a The North Face, a také v oblastech elektronického obchodování. Tím si společnost vytváří silnou pozici do budoucna.
Jak již bylo řečeno, naše plánovaná celková roční návratnost 3,5% není pro nás dostatečně atraktivní, abychom mohli doporučit nákup akcií společnosti V.F. Corp v tuto chvíli. Pokud by se cena akcií propadla, důrazně doporučujeme, aby investoři zvážili přidání výrobce oděvů do svého portfolia.