Doživotní investice – část druhá
Coca-Cola je jednou z největších nápojových společností na světě. Její produkty se prodávají ve více než 200 zemích po celém světě a v portfoliu společnosti je více než 500 jednotlivých značek. Coca-Cola má portfolio plné předních značek v šumivých i neperlivých nápojích.
Mezi několik jejích předních značek patří Coca-Cola, Diet Coke, Sprite, Dasani, Minute Maid, Simply, Gold Peak, Honest Tea a mnoho dalších.
Výplata dividendy společnosti Coca-Cola je extrémně bezpečná a to i v těžké recesi, především díky portfoliu značek společnosti. Výrobky Coca-Cola konzumují každý den miliony lidí a to i během recesí, což zvyšuje jistotu.
Velké a diverzifikované produktové portfolio společnosti Coca-Cola (má 20 značek, z nichž každá shromažďuje roční obrat minimálně výši 1 miliardy dolarů) jí každoročně zajišťuje stálou poptávku.
I v roce 2020, což je velmi náročné období, společnost Coca-Cola nadále vykazuje stabilní výsledky. Upravený zisk na akcii klesl ve třetím čtvrtletí pouze o 2%, protože pandemie koronaviru vedla k 4% poklesu objemů.
Provozní marže společnosti Coca-Cola se za čtvrtletí zlepšila na 26,6%, z 26,3% v období před rokem. Schopnost společnosti udržet nad vodou marže jí pomáhá zůstat vysoce ziskovou i v obtížném období.
Do budoucna má Coca-Cola potenciál k návratu k růstu, protože globální nápojový průmysl stále nabízí příležitosti. Spotřeba sody v USA již více než deset let klesá, což je přetrvávající problém.
Coca-Cola však reaguje investováním do jiných kategorií, jako je káva. Například Coca-Cola získala společnost Costa v akvizici za 4,9 miliardy dolarů, což jí okamžitě poskytlo příležitost k růstu na trhu s kávou.
Coca-Cola v době akvizice uvedla, že globální trh s kávou roste o 6% ročně a Costa působí ve více než 30 zemích po celém světě. Akcie společnosti Coca-Cola přinášejí dividendový výnos 3,3% a společnost zvýšila dividendu již 58 po sobě jdoucích let.