Home Depot: Navýšil dividendu o 16% a co dál?
Při prezentaci dosažených výsledků za Q4 2017, prodejní gigant Home Depot, Inc. (HD) navýšil dividendu o 16%. Jednoduše řečeno, Home Depot jede na 100%. Společnost těží z ekonomického růstu USA a prosperujícího trhu s bydlením. Využívá ochotu spotřebitelů vynakládat více na vylepšení a renovace domů a bytů.
Home Depot v době finanční krize, roky 2006 až 2009, dividendu nezvyšovala. Od té doby zvýšila dividendu již 9 let po sobě, včetně posledního zvýšení. Díky silnému růstu a vynikajícím základům se tak Home Depot s velkou pravděpodobností stane v roce 2019 členem skupiny Dividend Achievers, což je skupina akcií s 10+ po sobě jdoucími roky navyšování dividendy. Zde je celý seznam všech 261 Dividendových Achievers.
Home Depot je vysoce-růstová dividendová akcie, s růstem dividendy mezi 10-20 procenty. Základy firmy nadále zůstávají nedotčené a pravidelně rostou ve vysokých procentech, takže růst dividendy v řádu 10+% lze očekávat i v následujících letech.
Přehled výnosů
Za Q4 roku 2017 Home Depot vykázal upravený zisk na akcii (adjusted earnings-per-share) ve výši 1,69 dolarů a příjmy 23,9 miliardy dolarů. Obě čísla předčily očekávání. Analytici odhadovali zisk na akcii (earnings-per-share) ve výši 1,64 dolarů a příjmy ve výši 23,7 miliardy dolarů. Home Depot tak dosáhl meziročního růstu příjmů o 7,6% a růstu zisku na akcii (earnings-per-share) o 5,6% oproti předchozímu roku. Srovnatelné prodeje vzrostly o 7,5%, včetně 7,2% růstu srovnatelných prodejů v USA, ale v posledním čtvrtletí vzrostly i prodeje v Mexiku a Kanadě.
Za celý fiskálním rok 2017 vzrostly prodeje o 6,7% a to na 100,9 miliardy dolarů. Zředěný zisk na akcii (diluted earnings per share) vzrostl o 13%, na 7,29 dolarů. Rok 2017 tak byl pro Home Depot dalším silně růstovým rokem, prodeje a příjmy byly vynikající. Dvouciferný růst zisku byl velmi působivý. Home Depot je prostě stroj na peníze.
Pokles v odvětví maloobchodního obchodu v roce 2017 tvrdě dopadl na většinu maloobchodníků, s jednou výraznou výjimkou. Zdá se, že maloobchodní prodej s domácími potřebami, je jedním z mála oblastí, které nejsou narušeny internetovou konkurencí, jako je např. Amazon (AMZN). Není pochyb o tom, že spotřebitelé si oblíbili pohodlné nakupování z domova, kde velmi často najdou i nižší ceny. Ale maloobchodní prodej domácích potřeb se zdá být tímto trendem nepostižen.
Home Depot je největší světový obchod právě s domácími potřebami. Provozuje téměř 2300 maloobchodních prodejen ve všech 50ti státech USA, Puerto Ricu, Amerických panenských ostrovech, Guamu, Kanadě a Mexiku. Díky své velikosti a úsporám z rozsahu, tak může efektivně konkurovat i internetovým cenám. Současně buduje vlastní elektronický obchod, aby uspokojil poptávku i v tomto sektoru maloobchodu. Ale hlavně Home Depot těží ze základní výhody. Projekty domácích oprav/úprav jsou často dost složité a vyžadují od spotřebitelů, aby si kontrolovali potřebné produkty, v obchodě osahali a případně se na jejich použití zeptali odborníků. To velmi pomáhá odlišit Home Depot od konkurence, která nabízí pouze online nákup.
Perspektivy růstu
Home Depot bude i nadále využívat několika katalyzátorů ke svému budoucímu růstu. Americká ekonomika i nadále roste, stejně tak i trh s bydlením. Mzdy, domácí výroba a ceny domů rostou též a to zůstane ještě nějaký čas nezměněno, navíc nezaměstnanost zůstává hluboce pod 5%. Tyto trendy jsou pro Home Depot jednoznačně pozitivní, protože dovolují majitelům domů/bytů, aby investovali do svých domovů, ať už do rozšiřování, průběžné údržby nebo oprav. Růst prodejů a příjmů, tak bude mít za následek, že Home Depot bude moci rozšiřovat stávající prodejny, stejně jako otvírat nové a to jak v USA tak i jinde ve světě. Navíc růst bude též podpořen novým kanálem – internetovým obchodem.
Internetový prodej vzrostl v Q4 2017 o 21%, o 21,5% za celý fiskální rok 2017 a nyní představuje 6,7% z celkových prodejů HD. Téměř polovina on-line objednávek byla v USA vyzvednuta osobně v obchodech, což svědčí o tom, že fyzické prodejny mají stále pro spotřebitele svoji nezastupitelnou hodnotu.
Home Depot očekává v roce 2018 růst prodejů přibližně o 6,5% a růst srovnatelných prodejů o 5,0%. Home Depot předpokládá otevření tří nových obchodů. Vedení očekává, že zisk na akcii (earnings-per-share) vzroste o 28%, na 9,31 dolarů, včetně přínosu 53. týdne, který by měl přidat 0,19 dolaru na zředěný zisk na akcii (diluted earnings-per-share). S vyloučením vlivu 53. týdne vedení Home Depotu stále očekává impozantní růst příjmů o 25%.
Vedení Home Depot též představilo svůj dlouhodobý výhled růstu do roku 2020. Firma očekává, že čisté prodeje do roku 2020 dosáhnou až 120 miliard dolarů, což by znamenalo nárůst o 19% v porovnání s rokem 2017. Složenou míru ročního růstu prodejů vedení odhaduje v rozmezí 4,5% až 6,0%. Návratnost investovaného kapitálu (return on invested capital) by měla do roku 2020 dosáhnout 40%.
Analýza dividend
Spolu s čtvrtletními výnosy Home Depot ohlásil novou čtvrtletní dividendu ve výši 1,03 dolarů na akcii, tedy 16% navýšení oproti předchozí čtvrtletní dividendě ve výši 0,89 dolarů na akcii. Nová roční dividenda Home Depot tak bude ve výši 4,12 dolarů na akcii, což představuje budoucí dividendový výnos (forward dividend yield) ve výši 2,2%.
Home Depot opět potvrdil, že nejen každoročně svoji dividendu zvyšuje, ale také ji navyšuje o vysoké procento, navíc má i program zpětného odkupu akcií. Home Depot v loňském roce snížil počet akcií o 4% a pro rok 2018 očekává zpětné odkupy akcií až do výše 4 miliard dolarů. V rámci programu zpětného odkupu akcií firma v roce 2017 vyčlenila 15 miliard dolarů.
Home Depot má tak spoustu prostoru, aby mohl i nadále zvyšovat dividendu o 10+% i v budoucnu. A to z následujících důvodů. Zaprvé, Home Depot má nízký výplatní poměr (payout ratio). Nově navýšená dividenda, 4,12 dolarů na akcii, představuje výplatní poměr (payout ratio) ve výši 56,5%, což je velmi nízký výplatní poměr, který má dostatek prostoru pro další navyšování. Navíc budoucí růst zisků bude i nadále poskytovat více než dostatek prostoru pro vysoké navyšování dividendy. Dokonce i po navýšení o 16% bude mít Home Depot velmi pravděpodobně v roce 2018 výplatní poměr ve výši asi 44%.
Ač není Home Depot vysoce výnosnou dividendovou akcií, tak stále má velmi slušný dividendový výnos přes 2%, což je stále docela slušný výnos, např. v porovnání s index S&P 500, který dosahuje dividendového výnosu pod 2%. Navíc navyšování dividendy o vysoká procenta, umožní rychlejší růst zisků akcionářů.
Závěr
Home Depot nadále prospívá a roste velmi dobře. Americký maloobchodní sektor těží z rostoucí ekonomiky, prosperujícího trhu s bydlením a firma odolává konkurenčnímu tlaku. Ač Amazon ohrozil řadu maloobchodníků a ti museli skončit, tak Home Depot si dokázal vybudovat velmi dobrou základnu a opevnit se v ní.
V budoucnu mohou investoři s velkou pravděpodobností očekávat další růst zisků o 10%+ ročně, takže lze očekávat i růst dividendy o 10%+. Home Depot momentálně nepatří mezi nejlevnější akcie na trhu a mohlo by se zdát, že akcie jsou nadhodnocené, ale z pohledu budoucích výnosů Home Depot zůstává vysoce kvalitní dividendově růstovou akcií, i když prozatím není členem Dividendových Aristokratů. Na základě atraktivního ocenění a potenciálu budoucího růstu celkových výnosů však lze Home Depot zařadit na seznam akcií pro možný nákup/přikoupení.