Kdo je lepší? Coca-Cola vs McDonald
- McDonald’s a Coca-Cola jsou dividendoví aristokraté podnikající v oboru potravin a nápojů.
- McDonald’s i Coca-Cola jsou silné podniky s růstovým potenciálem, ale výrazně se liší, pokud jde o ocenění a výnosy z dividend.
- V uplynulém roce bylo lepší vlastnit akcie McDonald’s, ale z pohledu budoucích příjmů a hodnoty by investoři mohli upřednostňovat společnost Coca-Cola.
Investoři, kteří hledají vysoce kvalitní dividendově růstové akcie by měli uvažovat o dividendových aristokratech. Pokud jde o dividendově růstové akcie dividendoví aristokraté se těžko porážejí. Jedná se o skupinu akcií z indexu S & P 500, které navyšují dividendu již více než 25 let v řadě. Zde naleznete všech 51 dividendových aristokratů.
McDonald’s ( MCD ) i Coca-Cola ( KO ) jsou dividendovými aristokraty a obě společnosti jsou úzce svázané. Ti, kteří mají rádi výlet do McDonald’s, často pijí Coca-Colu. McDonald’s a Coca-Cola jsou vysoce ziskovými společnostmi se silnými značkami a každý rok by měly i nadále zvyšovat své dividendy. Minulý rok však zacházel s McDonaldem a Coca-Colou krapet odlišně.
Coca-Cola měla dobrý rok s celkovým výnosem 15% (včetně zhodnocení cen akcií a dividend). Ale i přesto se Coca-Cola nemůže měřit s McDonald’s, který dosáhl 46% výnosnosti za stejné období. Společnost McDonald’s dosáhla v roce 2017 více než trojnásobek výnosu společnosti Coca-Cola.
Vlastnit akcie McDonald’s bylo mnohem výhodnější a její investoři se měli mnohem lépe než investoři Coca-Coly. Díky obrovské rally se však zdá, že akcie McDonald’s jsou nadhodnocené, zatímco Coca-Cola stále má přiměřené ocenění. V tomto článku se bude diskutovat o tom, proč mohou hodnotoví a příjmoví investoři v roce 2018 upřednostnit akcie Coca-Cola.
Přehled podnikání
Vítěz: McDonald’s
Coca-Cola a McDonald’s mají obrovské značky a vedou svá příslušná odvětví. Například Coca-Cola je 5 nejhodnotnější značkou na světě, zatímco McDonald má 9 nejcennější značku. Ale právě teď jsou základy společnosti McDonald v lepším stavu.
Coca-Cola je největší světovou společností zabývající se výrobou nápojů. Vlastní nebo licencuje více než 500 nealkoholických nápojů a to jak šumivých tak i neperlivých nápojů. Prodává své výrobky ve více než 200 zemích po celém světě a má 21 značek, které generují ročně 1 miliardu dolarů.
Hlavní portfolio nápojů zahrnuje vlajkovou loď značky Coca-Cola, stejně jako další perlivé značky jako Diet Coke, Sprite, Fanta a další. Coca-Cola má také velké portfolio nealkoholických neperlivých nápojů, včetně Dasani, Minute Maid, Vitamin Water a Honest Tea. Coca-Cola má nejvyšší pozici na trhu v řadě svých hlavních kategoriích produktů.
Růst společnosti Coca-Cola v minulých obdobích nebyl tak působivý jako růst společnosti McDonald’s. Například v roce 2016 se organické tržby společnosti Coca-Cola zvýšily o 3%, zatímco upravený zisk na akcii vzrostl o 5%. Růst zisku byl způsoben růstem cen, růstem objemu a odkupem akcií. Po prvních třech čtvrtletích roku 2017 se organické příjmy zvýšily o další 2% , což bylo způsobeno zvýšením cen.
Mezitím společnost McDonald’s je největší veřejně obchodovatelnou fast food firmou na světě. Provozuje více než 37 000 poboček ve více než 100 zemích světa. Rok 2016 byl pro společnost McDonald’s rokem zotavení. Celosvětový prodej srovnatelných restaurací se za rok zvýšil o 3,8%. Upravený zisk na akcii vzrostl v loňském roce o 16%. Společnost McDonald’s se těšila úspěšnému obratu, a to díky růstu franšíz a novinkám v jídelním lístkům, jako například celodenní snídaně.
Rok 2017 byl pro McDonald’s dalším dobrým rokem. Tržby se snížily o 6% během prvních tří čtvrtletí, ale to bylo způsobeno prodejem podniků v Číně a Hongkongu a rozšiřování franšíz. Tyto iniciativy však zlepšily ziskovost společnosti McDonald. Upravený zisk na akcii vzrostl o 16% v prvních třech čtvrtletích.
Ocenění
Vítěz: Coca-Cola
Zatímco společnost McDonald’s v uplynulém roce zaznamenala silnější růst, špatnou zprávou je, že investoři nyní musí platit za tento růst vysokou cenu. V posledních čtyřech vykazovaných čtvrtletích měla společnost McDonald’s upravený zisk na akcii ve výši 6,40 USD. Na základě toho má akcie poměr cena-k-zisku přibližně 26,9.
McDonald’s má vyšší ocenění než index S & P 500, který má průměrný poměr ceny a zisku 25,8. Zdá se tedy, že McDonald’s je mírně nadhodnocen, zatímco Coca-Cola má stále nižší ocenění než S & P 500.
Coca-Cola měla v uplynulých čtyřech čtvrtletích upravený zisk na akcii ve výši 1,89 USD na akcii.Výsledkem je, že se akcie obchodují s poměrem cena / zisk 24,3. McDonald’s má hodnotu přibližně o 11% vyšší než Coca-Cola.
Prémiové ocenění společnosti McDonald může být ospravedlněno, pokud bude nadále vytvářet výrazně vyšší růst zisků než Coca-Cola. Analytici však očekávají, že se v příštích letech McDonaldův růst zpomalí, zatímco Coca-Cola je stále v raných fázích svého obratu.
Podle společnosti ValueLine se očekává, že McDonald’s zvýší zisk na akcii o 7% v roce 2018 a přibližně o 9% ročně v letech 2020-2022. Analytici očekávají, že Coca-Cola v roce 2018 zvýší zisk o 3%, ale očekává se, že růst bude od roku 2020 do roku 2022 zrychlovat na 11% ročně.
Analýza dividend
Vítěz: Coca-Cola
Pokud jde o dividendy, Coca-Cola má výhodu. Není pochyb o tom, že McDonald má impozantní dividendovou historii – zvýšila dividendu každý rok od své první výplaty v roce 1976. Zatím poslední zvýšení proběhlo 21. září a to o 7%.
Za posledních pět let má společnost McDonald’s složenou roční míru růstu dividend přibližně 5,5%. Coca-Cola zvýšila dividendu o 7,7% ročně, za posledních pět let, což je vyšší míra růstu dividend než McDonald’s ve stejném časovém rámci.
Druhou nevýhodou dividendy společnosti McDonald je, že má poměrně nízký výnos. Vzhledem k obrovské rally v uplynulém roce má akcie dividendový výnos 2,3%.
Na druhou stranu cena akcií společnosti Coca-Cola nevzrostla ani zdaleka tak moc jako akcie společnosti McDonald’s, čímž si akcie Coca-Cola udržely vyšší dividendový výnos. Coca-Cola má dividendový výnos 3,2%.
To znamená, že Coca-Cola nabízí o 39% více dividendových příjmů než McDonald’s, což je významný rozdíl.
Coca-Cola má také delší historii zvyšování dividend než společnost McDonald’s. Coca-Cola zvýšila dividendu již 55 let v řadě. Kromě toho, že je Coca-Cola dividendový aristokrat, je také Dividend King, což je ještě menší skupina akcií. Zde naleznete všech 22 dividendových králů.
Závěrečné myšlenky
McDonald’s a Coca-Cola jsou obě světové značky. Každá akcie pravděpodobně v budoucnu bude generovat pozitivní výnosy svým akcionářům a to prostřednictvím růstu zisků a dividend. Ale investoři by se měli snažit vyhnout nákupu akcií, když jsou nadhodnoceny.
Budoucí výnosy mohou být průměrné nebo špatné, a to i ze silných podniků, pokud se za zvýšení příjmů zaplatí příliš vysoká cena.
Akcie McDonald’s se v letošním roce těšily obrovské rally, které zvýšilo jejich ocenění, zatímco Coca-Cola se této rally neúčastnila ani zdaleka. Coca-Cola zůstává poměrně férově oceněná a má vyšší dividendový výnos než McDonald’s. V důsledku toho by hodnotoví a příjmoví investoři mohli v tuto chvíli dát přednost společnosti Coca-Cola před Mcdonald’s.