Macy’s: 15% výprodej a 4% dividenda
Cena akcií společnosti Macy’s Inc. (NYSE:M) 15. srpna poklesla o 15% poté, co společnost přestavila výsledky za Q2 2018, a to i přesto, že překonala očekávání analytiků jak pro v příjmech, tak i v ziscích. Jak se zdá, tak pokus o obrat investory nepřesvědčil a to i přesto, že výsledky společnosti ukazují úplně jiný obrázek – firma Macy’s se vrátila k růstu.
To co se zádlo jako krok k zisku, když od počátku roku 2018 cena akcií vyrostla z 25 dolarů na více jak 40 dolarů, tak vedlo k prudkému propadu. To co přinešlo velké ztráty traderům, to nám DGI investorům, přineslo lepší ocenění akcií Macy’s.
Macy’s je v procesu znovu objevování seba sama a především, což je důležitější, přizpůsobování se měnícím se požadavkům spotřebitelů. Dobrou zprávou je, že je to silná značka s dlouhou historií obratů k lepšímu. Proto lze opět velmi pravděpodobně očekávat, že společnost opět provede obrat a bude generovat velké výnosy pro své akcionáře. Macy’s má více jak 100 letou historii a více jak 4% dividendový výnos. Díky těmto vlastnostnostem lze Macy’s označit blue chip, s očekávanou roční návratností až 10% v příštích 5ti letech.
Přehled výnosů
Macy’s je globální „obchoďák“, který provozuje značky Macy’s, Bloomingdale, Bluemercury a Macy’s China Limited. Společnost generuje roční tržby jak 24 miliard dolarů. Provozuje přibližně 690 obchodních domů pod značkami Macy’s a Bloomingdale a více jak 170 specializovaných prodejen, mezi něž patří Bloomingdale’s Outlet, Bluemercury, Macy’s Backstage a STORY. Macy’s má globální zastoupení s pobočkami ve 44 amerických státech, Guamu a Puerto Riku, dále má obchody v Bloomingdale v Dubaji a v Kuvajtu, které provozuje jako frančízy.
Problémem pro Macy’s je pokles návštěvnosti obchodů, protože spotřebitelé stále více nakupují online, navštěvují nákupní centra stále méně než tomu bylo v minulosti. Maloobchodníci s velkým počtem prodejen, zejména ti, kteří mají velké zastoupení v nákupních centrech, byli boomem nákupů přes internet těžce zasaženi. Díky tomu měl Macy’s dost drsných posledních pár let. Srovnatelné prodeje společnosti, které se měří dle prodejů v obchodě otevřeném alešpoň jeden rok, poklesl v roce 2016 o 2,9% a v roce 2017 o dalších 1,9%.
A jak se zdá, tak obliba nákupů přes internet se jen tak brzy nezmění. To způsobuje poměrně velkou nepřehlednost na akciovém trhu, pokud jde o investice do maloobchodních firem. Ale jak se zdá, tak čtvrtletní zisky Macy’s ukazují jistý pokrok k lepšímu. Ve Q2 2018 firma Macy’s vykázala tržby ve výši 5,57 miliardy dolarů a zisk na akcii ve výši 0,59 dolarů, což předčilo očekávání analytiků o 20 milionů dolarů a o 0,08 dolaru na akcii. Srovnatelné tržby Macy’s se zvýšily o 2,9% v Q2 2018 a o 2,3% v Q1 2018.
Perspektivy růstu
Růst Macy’s by měl nadále pokračovat. Společně s Q2 2018 výsledky, vedení společnost navýšiloa odhady prodejů a zisků pro zbytek roku 2018. Nové odhady pro rok 2018 jsou, srovnatelné prodeje na vlastním a auditovaném základě v rozmezí 2,0% až 2,5% pro druhých šest měsíců roku 2018, to by znamenalo nárůst o 2,1% až 2,5% za celý rok 2018.
Růst Macy’s bude podporován především schopností udržet/navýšit zastoupení v internetovém obchodě. Společnost Macy’s velmi investovala do svého e-commerce a především do mobilních aplikací. Tyto náklady pomalu začínají přinášet své ovoce – Macy’s v minulém čtvrtletí vykázalo dvojciferný růst internetových nákupů a v první polovině roku 2018 vykázala růst tržeb, díky z mobilní aplikaci, o více jak 50%.
Dalším katalyzátorem růstu je renovace obchodů. Macy’s i nadále otevírá nové Backstage prodejny, které jsou navrženy tak, aby konkurovaly obchodům s výprodejovými cenami. Macy’s v Q2 2018 otevřelo 47 obchodů nových Backstage obchodů a v Q1 2018 otevřelo 65 nových obchodů. Vedení Macy’s očekává, že v tomto roce otevře celkem 120 nových Backstage obchodů.
Macy’s připravuje program pro nákupy na internetu a vyzvednutí v obchodě, s názvem „Buy Online Ship to Store“ (Kup online, vyzvedni v obchodu) nebo-li BOSS, o tuto službu Macy’s v Q2 2018 rozšířilo dalších 50 obchodů. Tato služby by měla být do konce Q3 2018 dostupná téměř v každém obchodě. Je to opět další krok Macy’s, který má držet krok s měnícími se požadavky spotřebitelů. Zákazníci chtějí rychlejší a pohodlnější nákupy za nižší ceny. Tyto nové prorůstové iniciativy, jako je Backstage a vyzvedni na prodejbě, by měly být přivést zákazníků zpět ke značce Macy’s.
Ocenění a očekávané výnosy
Díky výprodeji je nyní cena akcie Macy’s atraktivnější než dříve, na základě PE (price-to-earnings ratio) ocenění, především potom, co vední společnosti navýšilo odhady zisků pro cleý rok 2018. Vedení Macy’s nyní předpokládá upravený zisk na akcii (adjusted earnings-per-share) ve výši 3,95 až 4,15 dolarů za celý fiskální rok 2018. Když vezmeme střed odhadů, tedy 4,05 dolarů, tak to znamená, že se Macy’s obchoduje při poměru ceny a zisků ve výši 8,8. To je příliš nízké ocenění pro tak vysoce ziskovou společnost, navíc s pozitivním růstem zisků. Reálná hodnota poměru PE je někde mezi 10-11. Na tomto základě se tak akcie Macy’s zdá značně podhodnocená. Růst poměru ceny a zisku, by tak mohlo přinést roční výnosy přibližně ve výši 3,6%.
Růst zisků a též dividenda přispěje k celkové návratnosti akcionářů společnosti Macy’s. I kdyby investoři předpokládali poměrně malý růst zisků (očekával bych meziroční růst zisků někde mezi 2% až 3%), tak akcie společnosti Macy’s může být i tak velmi dobrá investice, především díky svému nízkému ocenění a dost vysokému dividendovému výnosu. Současný dividendový výnos je cca 4,2% (v době psaní článku 18.8.2018) a velmi bezpečný výplatní poměr. Při výplatě dividendy ve výši 1,51 dolarů na akcii, tak výplatní poměr je pod 40%.
Spojením růstu ocenění o 3,6%, 2-3% růstu ročních zisků a 4,2% dividendovému výnosu, tak znamená, že investoři mohou očekávat celkový výnos přibližně 10% ročně.
Závěr
Firma Macy’s měla opravdu těžké poslední dva roky. Její velmi pomalé přizpůsobování se internetovým nákupům, tak měla společnost velmi špatné roky 2016 a 2017. Nicméně věci se u tohoto maloobchodního giganta zvolna znovu dávají do pohybu. Společnost postupně snižuje svou závislost/zastoupení ve velkých nákupních centrech. Uzavírá nevýdělečné obchody a otevírá nový koncept obchodů – Backstage. Rovněž vytvořilo platformu pro internetové nakupování, aby tak lépe konkurovala v sektoru internetového obchodu.
Když se nyní firma postupně vrací k růstu, tak se její akcie zdá podhodnocená, díky svému nízkému ocenění. Navíc má Macy’s též vysoký dividendový výnos – nad 4%. Díky tomu je (měla by být) firma Macy’s atraktivní pro DGI investory.