Macy’s: 6% dividendový výnos a výrazné podhodnocení
- Macy se v roce 2017 propadl o 25%, neboť konkurence v podobě elektronického obchodování má negativní dopad na kamenné prodejny.
- Macy má stále potenciální katalyzátory růstu mezi které patří nové kategorie produktů, mezinárodní růst a obrovská hodnota nemovitostí.
- Stále existuje riziko neúspěšného obratu, ale akcie je podhodnocená, s atraktivním 6% dividendovým výnosem.
Index S & P 500 dosáhl v roce 2017 19% růstu, ale ne všechny sektory trhu se této rally zúčastnily. Maloobchodníci představují nejhorší sektor. Například obchodní dům Macy’s ( M ) ztratil v roce 2017 přibližně 25% své hodnoty.
Nicméně Macy má stále obrovskou hodnotu nemovitostí a společnost vytváří dostatek peněžních toků, aby vyplatila dividendu. Macy’s je jednou z 674 akcií v sektoru spotřebního zboží, která vyplácí dividendu. Seznam všech 674 dividendových akcií spotřebního zboží.
Kvůli poklesu ceny akcií, Macy skončil v roce 2017 s atraktivním dividendovým výnosem 6,0%. Macy’s je jednou z 391 akcií s 5% + dividendovým výnosem. Seznam všech 391 akcií s 5% + dividendovým výnosem.
Macyův obrat je stále v raných fázích. Existuje však mnoho katalyzátorů, které by mohly přispět k trvalému obratu, pokud vše půjde podle plánu. Ve výsledku tak akcie Macy mohou být skvělé z pohledu hodnoty a příjmu v roce 2018.
Přehled podnikání
Macy’s je globální obchodní dům, který funguje pod značkami Macy’s, Bloomingdale, Bluemercury a Macy’s China Limited. Jak již bylo uvedeno výše, maloobchodní prodejci s kamennými prodejnami jsou nepříznivě ovlivňováni růstem elektronického obchodu. Macy’s má e-commerce podnikání, ale také má stále více než 700 obchodních domů.
Klesající návštěvnost prodejen, spolu se zdánlivě nezastavitelným vzestupem obrovského Amazonu ( AMZN ), tíží Macyho. Protože spotřebitelé přesouvají své výdaje do on-line prostředí, nejsou návštěvy obchodů tak časté, jako kdysi. Tím se snížil prodej v celém obchodním komplexu a Macy’s vůči tomu nepochybně není imunní.
Celkový prodej společnosti Macy klesl v roce 2016 o 4,8%. Srovnatelné tržby, které měří tržby v obchodech otevřených nejméně jeden rok, se za rok snížily o 2,9%. Upravený zisk na akcii klesl v roce 2016 o 17%. Podmínky se v průběhu roku 2017 zlepšily jen mírně.
Během prvních tří čtvrtletí klesl upravený zisk na akcii o 14%. Pokles se však v průběhu roku 2017 zpomalil. A Macy’s má potenciální katalyzátory pro rok 2018, které zahrnují růst nových odvětví a kategorií produktů.
Potenciál růstu
Macy’s investuje do strategických růstových iniciativ, mezi něž patří obchody s krásou a e-commerce. Macy’s Backstage a Bluemercury jsou neuvěřitelnými růstovými katalyzátory. V posledním čtvrtletí společnost otevřela osm nových volně stojících obchodů Bluemercury, takže celkový počet nyní činí 135 obchodů. Také otevřela sedm nových obchodů Macy’s Backstage a nyní má 45 poboček. Toto otevírání nových obchodů pomůže Macy expandovat v růstových kategoriích.
Macy mezinárodní růst je dalším potencionálním katalyzátorem. Macy’s provozuje společnosti Bloomingdale v Dubaji, Spojených arabských emirátech a Kuvajtu prostřednictvím licenčních smluv. Macy’s vlastní 65% společného podniku v Číně, což současně pomáhá e-commerce a růstu na rozvíjejících se trzích.
Nové kategorie produktů a mezinárodní trhy by mohly pomoci společnosti Macy zvrátit současný negativní trend v prodejích. Za rok 2017 management očekává pokles srovnatelných prodejů o 2 až 3%. Upravený zisk na zředěnou akcii ve výši 2,91 až 3,16 dolaru.
Konkurenční výhody,výkonnost v recesi
Jednou z největších nevýhod maloobchodního průmyslu je, že budování konkurenční výhody je velmi obtížné. Maloobchod je podobný komoditnímu průmyslu, v tom smyslu, že spotřebitelé se rozhodují spíše na základě ceny než na věrnosti značce. Jinými slovy, nakupující půjdou tam, kde jsou nejlepší nabídky – které jsou stále více v online obchodech.
V důsledku toho obchodní domy, jako jsou Macy’s, nemají jinou silnou konkurenční výhodu, než sílu své značky. Macy’s sětří náklady díky své velikosti, ale on-line prodejci mohou podříznout větev kamenným maloobchodníkům tím, že nabízejí prudké slevy.
Obchodníci navíc nejsou odolní vůči recesi. Jako ekonomika poháněná spotřebiteli je maloobchod mezi nejvíce postiženými v době hospodářského poklesu. Pro ilustraci zvažte finanční výkonnost Macy během Velké recese:
- Výsledek za rok 2007 činil 2,18 USD
- Výsledek za rok 2008 činil 1,29 USD (41% pokles)
- Výsledek za rok 2009 činil 1,41 USD (nárůst o 9,3%)
- Výsledek za rok 2010 činil 2,03 USD (44% nárůst)
Zisk společnosti Macy se v roce 2008 dramaticky snížil. Společnost se v příštích několika letech neustále zotavovala, ale ani roku 2011 nedosáhla svého zisku před recesí. Nepřítomnost trvalé konkurenční výhody a špatný výkon v recesi patří mezi klíčové rizikové faktory, které je potřeba vzít v potaz při rozhodování zda do společnosti Macy investovat. Je ale potřeba říct, že pokud se Macy obrat podaří, mohlo by to znamenat vysoké budoucí výnosy pro akcionáře.
Ocenění a očekávané výnosy
Macy’s očekává upravený zisk na akcii ve výši 3,03 dolarů. Výsledkem je, že akcie mají poměr ceny a zisku 8,7. Za posledních 10 let měl Macy průměrný poměr ceny a zisku 12,4.
Na tomto základě se Macy obchoduje výrazně pod jeho desetiletým průměrem, což se zdá být přiměřeným měřítkem reálné hodnoty. Znamená to, že akcie jsou výrazně podhodnocené. Kdyby se poměr ceny a zisku společnosti Macy vrátil k desetiletému průměru 12,4, znamenalo by to pro akcionáře výnos přibližně 42%.
Macy má obrovskou hodnotu nemovitostí, což je dalším důvodem k domněnce, že akcie jsou podhodnocené. V roce 2016 uvedla aktivistická investiční firma Starboard Value prezentaci upřesňující jejich přesvědčení, že hodnota nemovitostí společnosti Macy činí 21 miliard dolarů. Podle odhadů společnosti Starboard stojí pouze vlajková loď společnosti Macy Herald Square téměř 4 miliardy dolarů. Dokonce i když se ocenění Starboard Value ukázalo jako příliš agresivní, zdá se, že Macy je stále podhodnocený. Předpokládejme, že celková hodnota společnosti Macy činí 13,5 miliardy dolarů.
Navíc společnost Macy může vytvářet výnosy z růstu zisku a dividend. Pokud se prodeje vrátí k růstu, akcie by mohly fungovat dobře. Rozpis očekávaných výnosů je následující:
- 0% -1% srovnatelný růst tržeb
- 1% -2% zpětný odkup akcií
- 6% dividendový výnos
Celková návratnost společnosti Macy by mohla dosáhnout 7% až 9% ročně, a to z velké části na základě hotovosti vrácené akcionářům. Macy’s je stále velmi ziskový, což umožňuje návrat hotovosti ve formě dividend a zpětného odkupu.
Závěrečné myšlenky
Macy’s má dlouhou historii úspěšné orientace ve vzestupu a poklesu maloobchodu. Díky svým předchůdcům společnost Macy’s provozuje obchodní domy od roku 1830. S více než 100 letou historií provozu a 3% dividendovým výnosem splňuje Macy’s definici „blue-chip“ akcie. Celý seznam blue chip akcií.