Miliardové značky dividendového aristokrata Kimberly-Clark
Index S&P 500 se v posledních několika týdnech zotavuje ze svých 52-tyýdenních minim. Meziroční pokles indexu S&P 500 je jen o 3%, což je vcelku překvapující vzhledem k tomu co se dnes na trzích děje. Investiční klima však není v žádném případě jasné. USA oficiálně vstoupilo do recese v únoru a koronavirová krize ještě také rozhodně neskončila.
V dobách ekonomické nejistoty se vysoce kvalitní dividendové akcie stávají ještě cennější a investory oblíbenější. To je důvod, proč i nadále upřednostňujeme dividendové aristokraty, což je skupina 65 akcií v indexu S&P 500 s více jak 25 po sobě jdoucími roky pravidelného navýšení dividendy.
Kimberly-Clark (KMB) je jedním z Dividendových aristokratů, který každoročně zvyšuje svou dividendu již více jak 40 let v řadě. Silné portfolio značek společnosti mělo velmi velký vliv na růst jejich zisků (a dividend) po mnoho let.
V tomto článku se blíže podíváme na 5 značek, které generují miliardu dolarů a více společnosti Kimberly-Clark, stejně jako na výhled budoucího růstu společnosti a zda jsou akcie dnes vhodné ke koupi.
Přehled společnosti
Kimberly-Clark Corporation je globální společnost zabývající se spotřebitelskými výrobky, která byla založena v roce 1872. Dnes působí ve 175 zemích a prodává spotřební zboží na jedno použití, jako jsou papírové ručníky, pleny a obvaziva. Firma unguje ve dvou spotřebitelských segmentech, z nichž každy zahrnuje mnoho populárních značek:
- Personal Care
- Consumer Tissue
Společnost také provozuje společnost KC-Professional, která prodává produkty podnikovým zákazníkům. Ve všech, Kimberly-Clark generuje přes 18 miliard dolarů ročních příjmů.
Podle společnosti používá její produkty 25% světové populace. Má na trhu pozici 1 nebo 2 v 80 zemích. Těchto pět značek představuje miliardové značky společnosti Kimberly-Clark, což znamená, že generují nejméně 1 miliardu dolarů ročně nebo více.
Huggies
Jednorázové plenky značky Huggies jsou pro firmu Kimberly-Clark základním produktem. Huggies byl poprvé vydány v roce 1978. Dnes Kimberly-Clark prodává několik variant Huggies, včetně Huggies Special Delivery, Huggies Little Movers, Huggies Little Snugglers a dalších.
Značka Huggies byla v posledních několika desetiletích zodpovědná za silný růst společnosti Kimberly-Clark, a to pokračuje i dnes. Plenky jsou pro společnost nadále růstovou kategorií, zejména na rozvíjejících se trzích. Například prodej plenek v Číně v posledním čtvrtletí rostl kolem 5%.
Cottonelle
Cottonelle je vlajkovou lodí toaletních papírů značky Kimberly-Clark a toaletních ubrousků. Společnost nabízí tři varianty toaletního papíru: Cottonelle Ultra CleanCare, Cottonelle Ultra ComfortCare a Cottonelle Ultra GentleCare. Značka Cottonelle byla představena ve Spojených státech v roce 1972.
Kleenex
Kleenex je další velkou značkou společnosti Kimberly-Clark. Pod značku Kleenex spadá celá řada produktů včetně obličejových. Historie Kleenexu začala již v době první světové války. Společnost vyvinula krepový papír používaný jako filtr pro plynové masky. Netrvalo dlouho a společnost uvědomila, že může použít tuto technologii pro spotřebitelské účely. Na počátku dvacátých let minulého století inovovala krepový papír k vytvoření spotřebitelské řady výrobků Kotex.
Po období inovací a zavádění nových výrobků sespolečnost společnost zaměřila na měnící se preference zákazníků a udělala produkty tenčí a měkčí. Produkt byl rebrandingován jako Kleenex a v roce 1924 byly ubrousky Kleenex v USA dostupné jako chladivý krém a odstraňovač make-upu. Značka Kleenex byla uvedena na trh ve Velké Británii o rok později.
V roce 1929 dostal hlavní výzkumný pracovník Kimberly-Clark sennou rýmu. Místo tkaninových kapesníků, ale začal používat ubrousky Kleenex. Firma Kimberly-Clark si rychle uvědomila obrovský potenciál, kterého by bylo možné dosáhnout, kdyby spotřebitelé začali používat ubrouksy Kleenex i tímto způsobem a společnost brzy začala prodávat ubrousky mnohem širšímu počtu mužů i žen. Spotřebitelé se této myšlence rychle přizpůsobili a v prvním roce se prodej Kleenexu zdvojnásobil.
Scott
Scott má počátek ve firmě The Scott Paper Company, která byla založena ve Philadelphii v roce 1879 bratry E. Irvinem a Clarencem Scott. Říká se, že The Scott Paper Company byla první, kdo prodával toaletní papír na roli. Po desetiletích expanze, která zahrnovala nákup několikafirem na celulózu v několika amerických městech, byla společnost Scott Paper Company v roce 1995 koupena společností Kimberly-Clark.
Kotex
Kotex je hlavní značka dámských hygienických výrobků. Jak již bylo zmíněno dříve, Kotex vznikl jako válečná inovace a šlo o přelomovou novinky v tehdejších dámských hygienických výrobcích. Cellucotton, materiál používaný k výrobě kotexových vložek, byl původně vyvinut během první světové války jako mateirál na obvazy.
Kotex zásadně změnil společenské postoje ohledně menstruace, formoval její moderní vnímání a byl prvním produktem svého druhu. Když byl Kotex v roce 1921 uveden na trh, tak si rychle získal zájem mas, protože to byla velmi vyhledávaná alternativa k látkovým polštářkům.
Přehled firmy a poslední události
Rok 2020 je a bude pro americkou ekonomiku náročným rokem, tak ale firma Kimberly-Clark si veda relativně dobře. Prodeje se drží, díky růstu spotřebitelů, ke kterému došlo v reakci na růst celostátních objednávek. Jako výrobce spotřebního zboží budou lidé vždy potřebovat obvazy, plenky a další zboží, které tvoří portfolio společnosti Kimberly-Clark. Tato jednoduchá logika pomohla finančním aktivitám společnosti Kimberly-Clark, aby i v roce 2020 zůstala vysoce zisková.
V Q1 2020 výsledky společnosti Kimberly-Clark překonaly očekávání a to jak prodeje, tak i zisk na akcii. Celkové příjmy vzrostly o 8% na 5 miliard dolarů, díky 11% organického růstu, i když částečně kompenzovaného 2% dopadem směnných kůrzů. Společnost Kimberly-Clark v tomto čtvrtletí vykázala solidní růst prodejních objemů o 8%, což je obrazem rostoucí poptávky v celostátních objednávkách domácností. Všechny hlavní kategorie produktů a geografické regiony vykázaly v Q1 2020 vyšší objemy prodejů.
Upravený zisk na akcii vyskočil v Q1 2020 o 28% na 2,13 dolarů ve srovnání se stejným čtvrtletím minulého roku. Kromě organického růstu zisků společnost Kimberly-Clark dosáhla výrazných úspor nákladů a to díky probíhajícím programům na snižování nákladů. Vstupní náklady byly v Q1 2020 nižší o 115 milionů dolarů, což bylo dáno nižšími cenami buničiny.
Spotřebitelé budou tyto výrobky stále potřebovat a to i v recesích, a proto si společnost Kimberly-Clark udržela tak dlouhou růstovou historii. Investoři mohou očekávat, že Kimberly-Clark zůstane i v roce 2020 vysoce ziskovým podnikem, přestože americká ekonomika v únoru oficiálně vstoupila do recese. Vysoká úroveň odolnosti společnosti proti recesi je hlavním důvodem, proč bude tento dividendový aristokrat i nadále každoročně zvyšovat dividendu po mnoho dalších let.
Ocenění a analýza dividendy
Na základě očekávaného zisku na akcii ve výši 7,45 dolarů pro rok 2020 se dnes akcie společnosti Kimberly-Clark obchodují s P/E poměrem ve výši 19. To je mírně nad průměrným 10ti letým oceněním. Kromě pár vyjímečných let, se akcie firmy Kimberly-Clark obchodují s průměrným poměrem ceny a zisků ve výši 18. P/E poměr ve výši 18, tak lze považovat za férový pro akcie Kimberly-Clark.
Díky tomu považujeme akcie v současné době za mírně nadhodnocené. To by mohlo mít negativní dopad na výnosy akcionářů. Uvědomte si, že pokud by se v příštích pěti letech akcie vrátily k poměru ceny k výnosům 18, roční výnosy by se snížily asi o 1,1%.
Budoucí růst zisku na akcii a dividendy však toto nadhodnocení kompenzují. Očekává se, že společnost vygeneruje upravený růst EPS o 4% ročně a to na základě kombinace růstu zisků, snižováním nákladů a zpětného odkupu akcií. Očekávaný 4% roční růst EPS je pro společnost Kimberly-Clark reálný a to zejména díky silné značce a trvalým konkurenčním výhodám.
Akcie Kimberly-Clark dnes nesou dividendový výnos ve ve výši 2,8%. Akcie Kimberly-Clark by neměly být považovány za akcie s vysokým výnosem, ale stále však nesou vyšší výnos než index S&P 500. Index v současné době má výnos pod 2%. Jinak řečeno, nákup akcií Kimberly-Clark, namísto indexu S&P 500, zajistí až 50% vyšší dividendový příjem.
Navíc dividenda firmy Kimberly-Clark každoročně roste, což v průběhu času přináší ještě vyšší dividendový příjem. Společnost zvýšila dividendu již 48 let v řadě, včetně lednového navýšení dividendy o 3,9%. Očekává se, že kombinace růstu zisku na akcii a dividend, které budou částečně kompenzovány poklesem ocenění, by v příštích pěti letech mělo vytvořit celkové výnosy akcionářů téměř 6% ročně. To není až tak příliš vysoká očekávaná míra návratnosti, ale i tak akcie zůstávají atraktivním pro investory, kteří se zaměřují na dividendově růstové akcie.
Závěr
Americká ekonomika oficiálně vstoupila v únoru do recese a ukončila nejdelší ekonomický růst ve své historii. Ekonomické údaje se v poslední době zlepšily, což naznačuje mírné oživení, ale mnoho neznámých stále zůstává … kam se ekonomika posune dál. V době zvýšené nejistoty by se investoři, kteří nemají riziko příliš v lásce, zaměřili na kvalitní akcie, jako jsou právě Dividendoví Aristokraté.
Kimberly-Clark je Dividendový Aristokrat s časem prověřeným obchodním modelem, z velké části díky svému silnému portfoliu značek. Společnost má několik předních značek, které jí poskytovaly stabilní růst po celá desetiletí. Díky značkám, generujícím více jak 5 miliard dolarů ročně, mohou investoři očekávat neustálý růst zisků a dividend po mnoho příštích let.
S cca 3% dividendovým výnosem a vysokou pravděpodobností ročního zvyšování, jsou tak akcie firmy Kimberly-Clark atraktivní pro investory, kteří se změřují na dividendově růstové akcie.
Zdroj Suredividend.com, pro IG přeložil VSbrok