Miliardové značky – Kimberly Clark
Index S&P 500 se v posledních několika týdnech zotavuje ze svého ročního minima. Meziročně je na tom index S&P 500 překvapivě stejně. Na trzích však ani zdaleka nepanuje klid. USA oficiálně vstoupily do recese v únoru a korona-krize ještě neskončila.
V dobách ekonomické nejistoty se vysoce kvalitní dividendové akcie stávají ještě cennějšími než dosud. To je důvod, proč i nadále upřednostňujeme dividendové aristokraty, skupinu 65 akcií z indexu S&P 500 s více než 25 po sobě jdoucími lety zvyšování dividend.
Kimberly-Clark (KMB) je dividendový aristokrat, který každoročně zvyšuje dividendu více než 40 let v řadě. Portfolio kvalitních značek společnosti mělo velmi velký vliv na růst zisku (a dividendy) po mnoho let.
V tomto článku si představíme miliardové značky společnosti Kimberly-Clark, zhodnotíme možnosti budoucího růstu společnosti a to, zda jsou akcie dnes vhodné k nákupu.
Přehled společnosti
Kimberly-Clark Corporation je globální společnost zabývající se spotřebitelskými výrobky, která byla založena v roce 1872. Dnes působí v přibližně 175 zemích a prodává spotřební zboží na jedno použití, včetně papírových ubrousků, plen a kapesníčků. Funguje prostřednictvím dvou segmentů orientovaných na spotřebitele, z nichž každý obsahuje mnoho populárních značek: Personal Care a Consumer Tissue. Společnost také provozuje společnost KC-Professional, která prodává produkty podnikovým zákazníkům. Ve všech, Kimberly-Clark generuje přes 18 miliard dolarů ročních tržeb.
Podle vedení společnosti používá jejich produkty 25% světové populace. Je jedničkou či dvojkou na trhu v 80 zemích. Následujících pět značek představuje miliardové značky společnosti Kimberly-Clark, což znamená, že ročně dosáhnou alespoň 1 miliardy dolarů tržeb.
Huggies
Jednorázová plenka značky Huggies je pro Kimberly-Clark základním produktem. Huggies byly poprvé představeny v roce 1978. Dnes Kimberly-Clark prodává několik variant Huggies, včetně Huggies Special Delivery, Huggies Little Movers, Huggies Little Snugglers a dalších.
Značka Huggies byla v posledních několika desetiletích zodpovědná za velký růst společnosti Kimberly-Clark, což pokračuje do dnes. Plenky jsou pro společnost nadále růstovou kategorií, zejména na rozvíjejících se trzích. Například prodej plenek v Číně v posledním čtvrtletí rostl středním jednociferným tempem.
Cottonelle
Značka Cottonelle je vlajkovou lodí toaletních papírů a vlhčených ubrousků společnosti. Společnost nabízí tři jedinečné varianty toaletního papíru: Cottonelle Ultra CleanCare, Cottonelle Ultra ComfortCare a Cottonelle Ultra GentleCare. Značka Cottonelle byla představena ve Spojených státech v roce 1972.
Kleenex
Kleenex je další hlavní značkou společnosti Kimberly-Clark. Pod značkou Kleenex se prodává celá řada produktů včetně papírových kapesníčků. Historie značky sahá až do první světové války. Společnost vyvinula krepový papír používaný jako filtr pro plynové masky. To nebylo dlouho předtím, než si společnost uvědomila, že může použít svoji technologii pro spotřebitelské účely, a na začátku 20. let minulého století použila svou inovaci krepového papíru k vytvoření spotřebitelského produktu Kotex.
Po obdobích inovací společnost produkt změnila tak, že je nyní tenčí a měkčí, což odráží měnící se preference zákazníků. Produkt byl rebrandingován jako Kleenex a v roce 1924 byly produkty Kleenex uvedeny na trh v USA jako tkaniny pro čištění pleti a k odstranění make-upu. Společnost Kleenex byla uvedena na trh o rok později ve Velké Británii.
V roce 1929 měl hlavní výzkumný pracovník Kimberly-Clark sennou rýmu. Místo kapesníku začal používat tkáně Kleenex. Vedení společnosti Kimberly-Clark si rychle uvědomilo obrovský potenciál, kterého by bylo možné dosáhnout, kdyby spotřebitelé začali používat tkáně Kleenex tímto způsobem a tak společnost brzy prodávala tkáně mnohem širšímu spektru mužů i žen. Spotřebitelům se to zalíbilo, rychle si na to zvykli a v prvním roce se prodej Kleenexu zdvojnásobil.
Scott
Značka Scott zpočátku patřila do společnosti The Scott Paper Company, která byla založena ve Philadelphii v roce 1879 bratry E. Irvinem a Clarencem Scottem. Říká se, že The Scott Paper Company byla první společnost, která prodával toaletní papír na roli. Po desetiletích expanze, která zahrnovala nákup několika továren v několika městech v USA, získala nakonec společnost Scott Paper Company v roce 1995 společnost Kimberly-Clark.
Kotex
Kotex je hlavní značka dámských hygienických výrobků. Jak již bylo zmíněno dříve, Kotex vznikl jako válečná inovace a šlo o hlavní narušení existujících dámských hygienických výrobků dostupných v té době. Cellucotton, materiál používaný k výrobě kotexových vložek, byl původně vyvinut během první světové války jako obvaz.
Kotex zásadně změnil společenské postoje ohledně menstruace, formováním moderního vnímání a byl prvním produktem svého druhu. Když byl Kotex uveden na trh v roce 1921, rychle získal masovou přitažlivost, protože to byla velmi vyhledávaná alternativa k látkovým polštářkům.
Přehled firmy a nedávné události
Zatímco rok 2020 je pro americkou ekonomiku náročným rokem, Kimberly-Clark si vede relativně dobře. Tržby se drží nahoře, kvůli předzásobování se spotřebitelů, ke kterému došlo v reakci na celostátní uzavírání ekonomiky. Lidé budou vždy potřebovat ubrousky, plenky a další položky, které tvoří portfolio společnosti Kimberly-Clark. Tato jednoduchá realita pomohla k tomu, aby finanční zdroje společnosti Kimberly-Clark zůstaly nedotčeny.
V prvním čtvrtletí roku 2020 výsledky společnosti Kimberly-Clark překonaly očekávání ohledně tržeb i zisku na akcii. Celkové tržby vzrostly o 8% na 5 miliard dolarů v důsledku 11% organického růstu, částečně kompenzovaného 2% nepříznivým dopadem deviz a převodů. Vedení společnosti Kimberly-Clark zaznamenalo v tomto čtvrtletí solidní růst objemu o 8%, což je odrazem rostoucí poptávky v rámci celostátních objednávek domácností. Všechny hlavní kategorie produktů a geografické regiony zaznamenaly v prvním čtvrtletí vyšší objemy.
Upravený zisk na akcii vyskočil za první čtvrtletí o 28% na 2,13 dolarů ve srovnání se stejným čtvrtletím minulého roku. Kromě organického růstu tržeb společnost Kimberly-Clark dosáhla výrazných úspor nákladů díky probíhajícím programům snižování nákladů společnosti. Vstupní náklady byly za čtvrtletí nižší o 115 milionů dolarů, což bylo dáno cenami komodit.
Spotřebitelé budou tyto výrobky potřebovat i v krizi, a proto si společnost Kimberly-Clark udržovala tak dlouhou historii růstu. Investoři mohou očekávat, že společnost Kimberly-Clark zůstane v roce 2020 vysoce zisková, přestože americká ekonomika v únoru oficiálně vstoupila do recese. Vysoká úroveň odolnosti společnosti proti recesi je velkým důvodem, proč bude tento dividendový aristokrat nadále každoročně zvyšovat dividendu po mnoho let.
Ocenění a analýza dividendy
Na základě našeho očekávaného zisku na akcii ve výši 7,45 dolarů v roce 2020 se akcie společnosti Kimberly-Clark obchodují za poměr ceny k zisku ve výši 19. To je mírně nad průměrným 10letým oceněním akcií. Až na pár výjimek se akcie Kimberly-Clark obchodovaly v posledním desetiletí s průměrným poměrem cena / zisk 18. Jako férové ocenění akcií Kimberly-Clark tedy považujeme poměr PE = 18.
V důsledku toho považujeme akcie v současné době za mírně nadhodnocené. Což by mohlo mít negativní dopad na celkový výnos. Uvědomte si, že pokud by se v příštích pěti letech akcie vrátily k poměru ceny k zisku 18, roční výnos by se snížil přibližně o 1,1%.
Budoucí růst zisku na akcii a dividendy kompenzují dopad nadhodnocení. Očekáváme, že společnost vygeneruje růst EPS o 4% ročně na základě kombinace růstu tržeb, snížení nákladů a zpětného odkupu akcií. Věříme, že 4% roční růst EPS je reálným očekáváním a to zejména díky silné značce a trvalým konkurenčním výhodám.
Nakonec má akcie Kimberly-Clark aktuální dividendový výnos 3%. I když akcie Kimberly-Clark nejsou považovány za akcie s vysokým výnosem, stále poskytují vyšší výnos než index S&P 500. Širší trh má v současné době průměrný výnos přibližně 2%. Jinak řečeno, nákup akcií Kimberly-Clark místo indexu S&P 500 zajistí o 50% vyšší příjem z dividend.
Navíc společnost Kimberly-Clark každoročně zvyšuje dividendu, což v průběhu času přinese ještě větší příjem. Společnost zvýšila dividendu 48 let v řadě, včetně zvýšení o 3,9% v lednu. Očekává se, že kombinace růstu zisků na akcii a dividend, které jsou částečně kompenzovány klesajícím oceněním, v příštích pěti letech vytvoří celkový výnos téměř 6% ročně. To není příliš vysoká očekávaná míra návratnosti, ale akcie zůstávají atraktivními k držení pro dlouhodobé dividendové investory.
Závěr
Americká ekonomika oficiálně vstoupila do recese v únoru a ukončila nejdelší ekonomickou expanzi ve své historii. Ekonomické údaje se v poslední době zlepšily, což naznačuje mírné oživení, ale mnoho věcí zůstává neznámých, včetně toho kam se ekonomika vlastně vydá. V době zvýšené nejistoty by se investoři s averzí k riziku měli zaměřit na kvalitní akcie, jako jsou dividendoví aristokraté.
Kimberly-Clark je dividendový aristokrat s časem prověřeným obchodním modelem, z velké části díky svému silnému portfoliu značek. Společnost má několik předních značek, které jí poskytovaly stabilní růst po celá desetiletí. Díky miliardovým značkám mohou investoři očekávat neustálý růst zisku a dividend po mnoho dalších let. S 3% dividendovým výnosem a vysokou pravděpodobností ročního zvyšování dividend je Kimberly-Clark atraktivní akcií pro investory zaměřující se na akcie s rostoucí dividendou.