Nejlepších 6 pivních akcií
Pivní akcie, stejně jako nápojové, mají několik různých podob. Společnosti, které se zabývají výrobou piva, nabízejí přímou expozici prostřednictvím výroby a distribuce piva, zatímco společnosti v přilehlých odvětvích nabízejí nepřímou expozici prostřednictvím akciových podílů v pivních společnostech.
Pivní průmysl je atraktivní pro dlouhodobé dividendové investory. Pivní společnosti se těší ohromné odolnosti vůči krizi a stálým ziskům, které se z velké části používají k výplatě dividend akcionářům.
Tento článek bude o šesti nejlepších akciích dostupných na trhu, z nichž každá nabízí investorům silné konkurenční výhody a slušné dlouhodobé vyhlídky na růst. Výsledkem je, že se dobře hodí do diverzifikovaných dlouhodobě orientovaných portfolií.
Následující akcie byly vybrány podle Sure Analysis Research Database. Šest pivních akcií je řazeno podle 5-letých očekávaných ročních výnosů, vzestupně od nejnižší po nejvyšší.
Obsah
- Anheuser-Busch InBev (BUD)
- Constellation Brands (STZ)
- Diageo (DEO)
- Ambev SA (ABEV)
- Molson Coors (TAP)
- Altria Group (MO)
Anheuser-Busch InBev SA/NV
- očekávaný roční výnos v následujících pěti letech: 3,4%
Anheuser-Busch InBev SA / NV je největším sládkem na světě díky fúzi InBev a Anheuser-Busch v roce 2008 a akvizici SABMiller v roce 2016. Společnost vyrábí, prodává přes 500 různých značek piva po celém světě a vlastní pět z deseti nejvýznamnějších značek piva a 18 značek s prodejem přes 1 miliardu dolarů. Patří mezi ně Budweiser, Stella Artois a Corona.
Společnost je také geograficky dobře diverzifikovaná, s přibližně 70% tržním podílem v Brazílii a 50% tržním podílem v USA. V roce 2018 byly tržby celosvětově rozděleny takto: 28,4% Severní Amerika, 40% Latinská Amerika, 15,3% Evropa, Střední východ a Afrika a 15,5% Asie a Tichomoří.
Výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2019 byly vynikající. AB InBev dosáhl solidního růstu, když celkové tržby vzrostly o 6,2%, tržby na hl byly vyšší o 3,8%, globální značky vzrostly o 8% a mimo domácí trhy zaznamenaly růst o 11,3%, což odráží rostoucí zájem o globální značky. Celkově objem prodejů vzrostl o 2,1%, což vedlo k nárůstu EBITDA o 9,4% a rozšíření marže EBITDA o 123 bazických bodů.
Tyto výsledky odrážejí trvalou sílu dvou hlavních konkurenčních výhod společnosti: výhodu materiálních nákladů nad svými konkurenty a sílu značky. Rozsah výroby, distribuce a zadávání zakázek společnosti AB InBev je mnohem větší než u konkurence, což jí umožňuje uplatňovat jak cenovou sílu při získávání svých produktů, tak dosahovat úspor z rozsahu.
Její síla značky je významná, protože vlastní pět největších světových značek piva, z nichž tři jsou považovány za prémiové. Výsledkem je silná loajalita zákazníků a zároveň přitahování mnoha nových spotřebitelů piva vzhledem k jejich popularitě a pověsti.
Kromě toho mají prémiové značky vyšší marže než jiné prémiové značky, díky čemuž jsou pro společnost ziskovější a dosahují vynikající návratnosti investovaného kapitálu.
Hlavním rizikem AB InBev je jeho významné mezinárodní působení, což znamená, že kolísající měnové kurzy významně ovlivňují jeho výsledky. Společnost je také vysoce zainteresována v Latinské Americe (48% EBIT), díky čemuž je silně závislá na jednom z ekonomicky a geopoliticky nejvolatilnějších regionů světa.
Celkově očekáváme, že společnost v příští polovině desetiletí dosáhne ročních výnosů 3,4%, protože 2,1% dividendový výnos a 3% očekávaný roční růst zisku na akcii budou poněkud kompenzovány 1,4% poklesem ocenění.
Constellation Brands
- očekávaný roční výnos v následujících pěti letech: 3,9%
Společnost Constellation Brands byla založena v roce 1945 a rozrostla se na celosvětového obra s alkoholickými nápoji, který vyrábí a distribuuje přes 100 značek piva, vína a lihovin, včetně Corona, Modelo Especial, Modelo Negra, Pacifico, Ballast Point, Funky Buddha Brewery, Robert Mondavi , Clos du Bois, Kim Crawford, Mark West, Black Box, SVEDKA Vodka, Casa Noble Tequila a High West Whisky. Společnost má také podíl v konopné společnosti Canopy Growth.
Výsledky hospodaření za 1. čtvrtletí roku 2020 za období končící 31. května 2019 zahrnovaly celkové tržby ve výši 2,097 miliardy dolarů (meziroční růst o 2%), meziroční růst v prodeji piva o 7,4%, roční meziroční zisk na akcii 2,21 dolarů a aktualizované odhady pro fiskální rok 2020, ve kterých byl střed odhadu očekávaného zisku na akcii zvýšen o 0,15 dolarů na 8,80 dolarů. Očekává se, že obchod s pivem (70% z celkových tržeb) poroste, zatímco víno i lihoviny poklesnou.
Společnost Constellation Brands zaznamenala v posledním desetiletí silný růst a vedení očekává, že bude i nadále využívat svého portfolia silných značek (včetně šesti z top patnácti dovážených značek piva ve Spojených státech), aby pokračovala v působivém růstu. Silný růst bude podporován demografickým posunem směrem k hispáncům a mileniánům ve Spojených státech, kteří mají tendenci spotřebovávat více produktů společnosti než zbytek populace.
Kromě toho postavení společnosti Constellation Brands jako třetího největšího výrobce piva v USA s doprovodnými úsporami z rozsahu a velkým portfoliem značek s hlubokými vztahy s distributory a maloobchodníky, silnou loajalitou zákazníků dává společnosti trvalé konkurenční výhody.
Tyto konkurenční výhody vedly k stálému zvyšování marží a velmi robustním výnosům z investovaného kapitálu, které za posledních pět let dosáhly v průměru více než 21%.
Přes své jasné silné stránky, Constellation Brands má určitá rizika. Patří k nim velká závislost na mexickém pivu (které poskytuje více než dvě třetiny provozních zisků), pokračující a prohlubující se konkurence ze strany značných soupeřů a velký podíl na růstu Canopy.
Celkově považujeme Constellation Brands za vysoce rizikové akcie s nejistým výhledem a očekáváme, že přinesou nezajímavý 3,9% celkový výnos v důsledku poklesu ocenění, které představuje -5,2% ročně a kompenzuje většinu výnosu z ročního růstu zisku na akcii o 8% a 1,5% dividendového výnosu.
Diageo
- očekávaný roční výnos v následujících pěti letech: 5,8%
Diageo je jednou z nejstarších a největších společností vyrábějících alkoholické nápoje. Pochází až ze 17. století a dnes vlastní 20 ze 100 nejvýznamnějších značek lihovin na světě a má tržní kapitalizaci přibližně 100 miliard dolarů.
Diageo vyrábí populární lihoviny a značky piva, jako je Johnnie Walker, Smirnoff, Captain Morgan, Baileys, Tanqueray, Guinness, Crown Royal, Ketel One a mnoho dalších.
Ve fiskálním roce 2019 vedení společnosti zaznamenalo pokračující solidní růst, když čisté tržby vzrostly o 5,8% na 16,1 miliardy dolarů. S výjimkou měnových výkyvů se organické tržby zlepšily o 6,1% s nárůstem objemu prodejů o 2%. Zatímco objemy piva klesly o 4%, tržby stále rostly o 1% organicky kvůli zvyšování cen. Vedení zaznamenalo silný nárůst objemu prodeje hotových nápojů o 18%.
Celkově většina značek zaznamenala v průběhu čtvrtletí nárůst tržeb vedený Donem Juliem (o 32%), Ketelem (o 15%), Crown Royal (o 10%) a Smirnoffem (o 7%). Prodej vodky Ciroc klesl o 6% a jako jediná značka vykazovala pokles.
Vedení společnosti také zaznamenalo organický růst ve všech svých globálně diverzifikovaných zeměpisných oblastech: 9% organický růst v Asii, Tichomoří a Latinské Americe / Karibiku a v USA prodej vzrostl o 5%.
Ještě působivější byla skutečnost, že ziskovost společnosti rostla výrazně více než tržby, provozní marže vzrostla o 107 bps na 31,4%. Management použil tuto zlepšenou ziskovost ke zvýšení výnosů akcionářů tím, že během fiskálního roku odkoupil akcie v hodnotě 3,5 miliardy dolarů.
Podobně jako u konkurence je silný růst společnosti Diageo poháněn silnou značkou a nižšími náklady. Se 3 z top 10, 13 z 50 a 20 ze 100 nejlepších světových prémiových destilátů má společnost silnou loajalitu zákazníků a nové preference zákazníků.
To nejen vede ke stálému prodeji a silnému přístupu k prodejcům (tj. Barům, hospodám, restauracím a maloobchodníkům), ale také jim umožňuje účtovat vyšší ceny a zvyšovat jejich marže a návratnost investovaného kapitálu.
Velký globální objem společnosti jim navíc poskytuje silnou cenovou sílu u dodavatelů a lepší úspory z rozsahu ve výrobě a distribuci, což snižuje náklady a dále zvyšuje marže a úspory z rozsahu.
Kromě typických geopolitických, ekonomických a devizových rizik sdílených všemi světovými výrobci alkoholických nápojů představuje Brexit jedinečné riziko pro Diageo. Vzhledem k tomu, že má ústředí a vyrábí většinu svých produktů ve Skotsku, potenciální zvýšení cel s E.U. může poškodit konkurenceschopnost a ziskovost firmy na jednom z jejích hlavních trhů.
Očekáváme, že společnost v příštích pěti letech bude generovat roční výnos 5,8%, protože 8% růst zisku na akcii a 2,6% dividendový výnos jsou do jisté míry kompenzovány 4,8% ročním poklesem násobku ocenění.
Ambev SA
- očekávaný roční výnos v následujících pěti letech: 9,0%
Ambev SA je největší sládek v Latinské Americe, který působí v 16 zemích a vyrábí a distribuuje alkoholické a nealkoholické nápoje.
Její hlavní činností je pivo se značkami jako je Skol, Brahma, Antarktida, Quilmes, Labatt, Presidente, a také má licenční smlouvu na výrobu, láhve, prodej a distribuci Budweiser, Stella Artois a Corona v Jižní Americe.
Výsledky společnosti Ambev za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2019 byly silné s růstem napříč celou společností. Čistý výnos vzrostl o 7,2%, čistý příjem na hl byl zvýšen o 6,3% a objemy vzrostly o 0,8%, což vedlo k 0,3% růstu EBITDA a 16,1% růstu čistého zisku.
Jedinou nevýhodou bylo, že inflace a volatilita směnných kurzů latinskoamerického trhu společnosti ovlivnily marže EBITDA, což mělo za následek pokles o 260 bazických bodů. Podnikání společnosti však stále dosahuje zdravého růstu a věříme, že z dlouhodobého hlediska se tyto inflační a devizové údaje obecně vrátí k střední hodnotě. V důsledku toho zůstává náš pozitivní dlouhodobý výhled pro společnost nedotčen.
Společnost se může pochlubit dominantním tržním podílem v několika zemích (68% podíl na trhu v Brazílii, 81% v Argentině, 96% v Bolívii, 90% v Paraguay a 95% v Uruguayi), což jí přináší úspory z rozsahu, cenovou sílu a silnou věrnost značce. V důsledku toho očekáváme, že Ambev zůstane po dlouhou dobu dominantní silou v průmyslu alkoholických nápojů.
Mezi rizika patří 86% expozice příjmů vůči Jižní a Střední Americe, což znamená, že je silně závislá na zdraví a stabilitě latinskoamerických ekonomik, měn a vlády.
Z velké části díky atraktivnímu dividendovému výnosu 5,1% očekáváme, že společnost bude v příštích pěti letech dosahovat 9% anualizovaného celkového výnosu, protože 2% roční pokles ze snižujícího se ocenění bude více než vyrovnán očekávaným růstem zisku na akcii o 5,9%.
Molson Coors Brewing Company
- očekávaný roční výnos v následujících pěti letech: 11,6%
Pivovarská společnost Molson Coors byla založena již v roce 1873 a od té doby se rozrostla na jednoho z největších amerických pivovarníků s řadou značek včetně Coors Light, Coors Banket, Molson Canadian, Carling, Blue Moon, Hop Valley, Crispin Cider, a Miller Lite prostřednictvím společného podniku s názvem MillerCoors.
Kromě své značné přítomnosti v USA se společnost diverzifikovala na mezinárodní úrovni do Kanady, Evropy, Latinské Ameriky, Asie a Afriky.
Výsledky druhého čtvrtletí fiskálního roku 2019 vykázaly meziroční pokles tržeb o 4,4%, a to díky poklesu objemu a nepříznivým měnovým výkyvům. To se také projevilo na zisku, protože upravený zisk na akcii dosáhl 1,52 dolarů ve srovnání s 1,88 dolary v předchozím roce.
Na druhé straně společnost pokračuje ve snižování zadlužení a zvyšuje čtvrtletní dividendu o dramatických 39% na 0,57 dolarů, což investorům poskytuje silný signál o důvěře v budoucnost společnosti.
Tato důvěra pramení ze síly značek společnosti. Jako druhý největší pivovar ve Spojených státech s 24% podílem na trhu má Molson Coors dlouholeté a osvědčené vztahy s distributory, maloobchodníky, restauracemi, bary a hospodami a silnou loajalitu spotřebitelů.
Výsledkem je, že i když nedávné výsledky zklamaly, dlouhodobý výhled společnosti zůstává stabilní, zejména když se jejich rozvaha stále zlepšuje. Kromě toho budou mezinárodní trhy společnosti pravděpodobně i nadále zdrojem růstu a budou kompenzovat jakoukoli přetrvávající slabost na americkém trhu s pivem.
Hlavním rizikem, kterému společnost čelí, je její vysoká závislost na americkém trhu s pivem, který v poslední době nebyl výrazný a významně snižoval celkové výsledky. Navíc s tím, jak podnikání roste na mezinárodní úrovni, budou čelit rostoucím devizovým, geopolitickým, akvizičním / integračním a regulačním rizikům.
Celkově považujeme Molson Coors za velmi atraktivní příležitost, která kombinuje 2,6% roční nárůst ocenění, 5,0% roční růst zisku na akcii a 4,0% dividendový výnos, což vede k atraktivní celkové roční návratnosti 11,6%.
Altria Group
- očekávaný roční výnos v následujících pěti letech: 20,9%
Altria Group byla založena Philipem Morrisem v roce 1847 a dnes se rozrostla do obří spotřební společnosti. Přestože je známá především svými tabákovými výrobky, je významně zapojena do piva díky 10% podílu v celosvětovém pivním gigantu Anheuser-Busch InBev.
Výnosy společnosti Altria ve druhém čtvrtletí ukázaly, že objem dodávek kouřitelných produktů překvapil analytiky vzestupem o 0,4%, zatímco očekávali, že podnik zaznamená pokles o 10,6%. Naopak dodávky bezdýmných výrobků klesly o 3,6%.
Související: Nejlepší tabákové akcie
Investice společnosti do rozvíjejících se oblastí, jako je například vaping nebo Anheuser-Busch InBev, by však měly pomoci vyrovnat tento pokles.
Společnost také plánuje investovat až miliardu dolarů do nového programu zpětného odkupu, aby dále posílila své zisky na akcii.
Altria má několik dalších důvodů, proč očekávat budoucí růst. Patří mezi ně agresivní investice do nových růstových produktů, síla značky a věrnost zákazníků, vysoké překážky vstupu a odolnost proti krizi.
Jak již bylo řečeno, zůstává zde několik rizik. V první řadě není úniku ze skutečnosti, že se zdá, že objemy cigaret jsou vázány na pokračující poklesy. Vedení navíc výrazně platí za úsilí o udržení růstu zisku na akcii.
I přes tato rizika však Altrii nadále vnímáme příznivě, a to z velké části díky její vynikající dividendové historii a vysokému výnosu. Altria nedávno zvýšila dividendu 50. rok po sobě, což ji zařadilo na seznam Dividend Kings.
Není to jen náš nejatraktivnější výběr mezi pivními akciemi, ale je to jedna z nejatraktivnějších akcií vůbec, s očekávaným ročním výnosem 20,9% plynoucím z 8,8% růstu ocenění, předpokládaným 4% růstem zisku a 8,1% dividendovým výnosem.
Závěr
Pivní průmysl má mnoho hráčů s globální diverzifikací a silnými konkurenčními výhodami. Každá společnost nabízí investorům něco jiného. Některé se silně zaměřují na jednotlivé geografické oblasti, jako Molson Coors na americkém trhu a Ambev v Latinské Americe, zatímco Altria nabízí nepřímou expozici v pivním průmyslu.
Společnosti, které působí v oblasti piva, mají velké zisky a schopnost odolat i těm nejhlubším krizím. Pivo je produkt, který by měl mít i nadále každoročně stabilní poptávku, a největší společnosti díky své schopnosti zvyšovat ceny dosahují vysokých ziskových marží.
Těchto šest akcií má pozitivní vyhlídky na růst a vrací akcionářům hotovost prostřednictvím dividend. Investoři s averzí k riziku, kteří hledají vysoké výnosy a stabilní výplaty dividend, by se měli podrobněji podívat na pivní akcie.