Dividendový aristokrat: Target – silný růst, 3,2% výnos a nadcházející zvýšení dividendy
- společnosti Target se i nadále daří a to i ve velmi náročném prostředí pro kamenné prodejny
- zpráva o výsledku hospodaření za první čtvrtletí byla mnohem lepší, než se očekávalo, a vedení očekává v roce 2019 růst zisku o 10%
- tento Dividendový aristokrat je podhodnocen s 3,2% dividendovým výnosem a růstovým potenciálem
O tzv. maloobchodní apokalypse bylo toho řečeno mnoho, ale ne všichni kamenní prodejci jsou si rovni. Target (TGT) se přizpůsobil novému maloobchodnímu prostředí prostřednictvím nových konceptů obchodů a rostoucího elektronického obchodu. Výsledkem je, že Target nadále překonává širší maloobchodní odvětví.
Krátkodobý i dlouhodobý výhled je nadále pro Target silný. Proto se domníváme, že Target by měl být schopen v příštích několika letech významně zvýšit svůj zisk na akcii. Měl by také pokračovat ve zvyšování své dividendy, jak tomu bylo v posledních 47 letech. Target je členem Dividendových Aristokratů, což je skupina 57 akcií z indexu S&P 500, které každoročně zvyšují dividendu již déle než 25 let v řadě.
Atraktivní 3,2% dividendový výnos v kombinaci s levným oceněním a budoucím růstem zisků by měl vyústit v atraktivní celkovou návratnost dlouhodobě orientovaných investorů.
Přehled podnikání
Target je tzv. kamenný prodejce, který provozuje obchody se spotřebitelským zbožím a potravinami. Target byl založen před více než 100 lety, v roce 1902, se sídlem v Minneapolis, MN. Target má tržní kapitalizaci ve výši 41 miliard dolarů, což z něj činí jednoho z největších kamenných prodejců v USA, i když jeho velikost je podstatně menší než u maloobchodních gigantů, jako je Walmart (WMT).
Target dělí své produktové portfolio do pěti kategorií viz. obrázek výše. Společnost má jedinečnou nabídku, protože kombinuje prodej položek, které jsou obvykle prodávány obchodními domy, jako jsou oděvy a krása, s předměty, které se obvykle prodávají v supermarketech, jako jsou potraviny a nápoje.
Target v posledních čtvrtletích vykazoval růst tržního podílu v celém svém portfoliu, což přineslo vysoký výkon, který byl výrazně lepší než u mnoha jiných kamenných prodejců.
Target je nyní zaměřen na americký trh, protože jeho expanzní plány v Kanadě nebyly úspěšné, což způsobilo, že management přehodnotil své působení na mezinárodním trhu. Zaměření čistě na domácí americký trh znamená, že společnost je relativně odolná proti změnám směnného kurzu měn, což bylo přínosem během posledních několika let, kdy posilující dolar negativně ovlivnil americké společnosti s mezinárodním zaměřením.
Nedávné výsledky
Během prvního čtvrtletí roku 2019 společnost Target nadále dosahovala silných výsledků, které byly ještě lepší, než předpokládala analytická komunita, a to jak pro růst tržeb, tak pro ziskovost. Target pokračoval v trendu silného tempa růstu prodejů, který byl již v posledních čtvrtletích před 1. čtvrtletím roku 2019.
Během prvního čtvrtletí se prodeje meziročně zvýšily o 4,8%, přičemž hlavní hnací silou růstu tržeb na stávajících místech je vyšší provoz (meziroční nárůst o 4,3%). Tyto rostoucí prodeje jsou pro Target velmi cenné, neboť prospívají nejen tržbám společnosti, ale také její ziskovosti. Fixní výdaje v každém obchodě zůstávají každý rok víceméně stejné. To znamená, že rostoucí tržby v každém obchodě, vedou k rostoucímu hrubému zisku na jeden obchod a k vyšším provozním maržím.
Podíváme-li se na výkaz příjmů za první čtvrtletí, vidíme následující:
Společnosti Target meziročně vzrostly tržby o 5,1%, a to především díky vyšším prodejům srovnatelných obchodů, zatímco provozní náklady vzrostly jen nepatrně. To stačilo ke zvýšení provozních příjmů meziročně o 9% nebo téměř dvojnásobku tempa růstu tržeb.
Pokud by Target dokázal udržet hrubé marže meziročně stejné, tj. Náklady na prodej by vzrostly v souladu s tržbami, provozní výnosy by se zvýšily o ještě větší částku.
To není všechno, zisk na akcii těží z dalšího efektu, který umožnil ještě vyšší tempo růstu:
Díky odkupu akcií, který nepřetržitě snižuje počet akcií společnosti, růst zisku na akcii roste rychleji než čistý zisk společnosti. V průběhu prvního čtvrtletí vzrostl zisk na akcii meziročně o více než 15%, což je velmi atraktivní tempo růstu. To bylo možné díky snížení počtu akcií o 4% za posledních dvanáct měsíců.
Celkově vzato můžeme říci, že vedení společnosti Target dodalo velmi přesvědčivé výsledky za první čtvrtletí, protože více či méně všechny metriky se posunuly správným směrem – rostoucí prodej ve srovnatelných obchodech, pozitivní provozní pákový efekt a klesající počet akcií umožňující vysoké tempo růstu zisku na akcii. Malé snížení hrubé marže bylo jediné negativum.
S výrazným výkonem v průběhu prvního čtvrtletí byl Target jednoznačným vítězem ve srovnání s mnoha dalšími kamennými prodejci, kteří dosáhli mnohem slabších výsledků. Ani nízkonákladový maloobchodní gigant Walmart ani společnosti zabývající se obchodními domy, jako je společnost Kohl’s (KSS), nedokázaly dosáhnout srovnatelného tempa růstu prodejů.
Úspěšná obchodní strategie
To však není velké překvapení, nýbrž spíše výsledek implementace strategie, která existuje již několik let.
V roce 2016 a 2017 se Target dostal pod tlak a cena akcií značně poklesla. To bylo v době, kdy se vedení rozhodlo provést některé změny, mezi něž patřilo otevření nových obchodů s menšími formáty, investice do svých zaměstnanců a rozšíření služeb, jako je online nakupování, doprava a dodávky přímo domů.
Prostřednictvím takových opatření, jako jsou ty, které byly zmíněny výše, se Target snaží stát „nejjednodušším místem k nakupování v Americe“, kde nakupování již nejde ruku v ruce s přesunem velkých / těžkých / objemných předmětů. Strategie se jeví jako úspěšná, protože online prodej Targetu roste rychlým tempem. Během prvního čtvrtletí se společnosti Target podařilo meziročně zvýšit on-line prodej o 42%, což je více než tempo růstu maloobchodního prodeje Amazon (i když z nižší základny).
Target také nadále rozšiřuje své produktové portfolio do směrů, které považuje za atraktivní, např. vytvořením nových značek zaměřených na klíčové skupiny zákazníků. Target také navazuje partnerství s existujícími značkami, jako je například nedávné spuštění partnerství Target s Vineyard Vines, které vedení Targetu označilo za velmi úspěšné.
Služby, jako jsou tyto, které poskytují spoustu výhod, jsou zákazníky Targetu dobře přijímány, je tedy pravděpodobné, že další implementace těchto strategií, které Target plánuje na rok 2019, bude i nadále podporovat prodej – jak online, tak v kamenném obchodě – v následujících letech.
Vzhledem k výše uvedenému vlivu provozní páky by měl být Target schopen zajistit stabilní růst provozních zisků, i když by míra zpětného odkupu akcií v budoucnu klesala, měl by se v příštích dvou letech významně zvyšovat zisk na akcii.
Vedení Targetu odhaduje pro rok 2019 zisk na akcii ve výši 5,75 dolarů až 6,05 dolarů, což by mělo za následek růst zisku na akcii tempem ve výši 9,5% za použití středu tohoto odhadu ve srovnání s 5,39 dolarů z roku 2018. Míra růstu zisku na akcii ve výši téměř 10% je obecně atraktivní, ale je obzvláště atraktivní, když pochází od maloobchodníka, jehož konkurenti se v mnoha případech snaží zabránit svým ziskům v poklesu.
Abychom byli konzervativní, předpokládáme, že tempo růstu zisku na akcii se bude do jisté míry po roce 2019 snižovat, např. vzhledem k tomu, že zpětné odkupy akcií mohou být sníženy, protože jsou méně efektivní při obchodování akcií Targetu za 80 dolarů + ve srovnání s cenou akcií ve výši 60 a 70 dolarů.
Je také možné, že se konkurenti Targetu lépe přizpůsobují měnícímu se maloobchodnímu prostředí, a že Target nebude schopen v příštích letech zvýšit svůj podíl na trhu ve srovnání s nárůstem podílu na trhu v posledních čtvrtletích. Stále se domníváme, že Target by měl být schopen dlouhodobého růstu svého zisku na akcii ve výši 6% + ročně, což je vcelku atraktivní.
Pevná rozvaha a generování hotovosti
Mnozí maloobchodníci, zejména ti, kteří jsou v současné době v problémech, významně zadlužili své rozvahy, když úrokové sazby byly nízké. Kombinace rostoucích úrokových sazeb a zhoršující se fundamenty měly za následek spoustu problémů pro mnohé z těchto společností. Target, na druhou stranu, není moc zadlužený, takže úroky mu nedělají těžkou hlavu.
Na konci prvního čtvrtletí dosáhl dlouhodobý dluh 12,4 mld. dolarů. Hotovost dosáhla 1,2 miliardy dolarů, což je čistý dluh ve výši 11,2 miliardy dolarů. EBITDA společnosti Target mezitím dosáhla za posledních dvanáct měsíců 6,7 miliardy dolarů, což vede k čistému poměru dluhu k EBITDA ve výši 1,7. Jinými slovy, zhruba jeden a půl roku EBITDA by stačilo k úplnému splacení čistého dluhu.
Čisté úrokové náklady činí zhruba 500 milionů dolarů ročně (anualizováno v prvním čtvrtletí), což je méně než 10% peněžních toků během fiskálního roku 2018 (6,0 miliard dolarů). Společnost Target tak má zdravou rozvahu, což znamená, že může snadno vrátit většinu svých peněžních toků svým majitelům nebo je investovat do svých obchodů nebo elektronického obchodu, protože snížení dluhu není nutné.
Target se v uplynulém roce více zaměřil na zpětné odkupy akcií, pokud jde o placení akcionářům, tak vyplácení dividend je stále atraktivní. Dividendový výnos akcií společnosti Target při ceně 80 dolarů na akcii dosáhl 3,2%, což je více než jeden a půl krát více než dividendový výnos trhu. Target nyní provedl čtyři platby ve výši 0,64 dolarů na akcii, což znamená, že je pravděpodobné, že dividenda bude zvýšena s příštím oznámením dividendy, takže dividendový výnos by tak mohl v blízké době posílit.
Závěr
V návaznosti na kostrbatý rok 2016 a 2017 dosáhl Target v roce 2018 výrazného zlepšení výsledků a tento trend pokračoval počátkem roku 2019. Strategie Targetu se vyplácí, protože prognóza dále zvyšuje růst tržeb v průběhu zbývající části roku 2019. Výhled po roce 2019 předpokládá také růst, i když je pravděpodobné, že tempo růstu bude v dlouhodobém horizontu klesat.
Akcie se obchodují za méně než 14násobek letošního čistého zisku, což není vysoké ocenění pro společnost, která by letos zvýšila svůj zisk na akcii o ~ 10%. Domníváme se, že ocenění Targetu by se mohlo v následujících letech zvýšit na 15násobek ročního čistého zisku, což by zvýšilo o 2% roční celkové výnosy společnosti. Přidáním dlouhodobého tempa růstu zisku na akcii ve výši 6% a dividendového výnosu Targetu 3,2% dosáhneme celkového odhadu výnosů 11% + ročně, což považujeme za atraktivní.
Target je tedy nejen výkonově lepší než většina jeho konkurentů, ale společnost je také atraktivně oceněná dividendově růstová akcie.
Zdroj SureDividend, pro IG přeložil Ondřej