Tato 4% akcie je podhodnocená
- Společnost Newell Brands pracuje na velkém obratu, neboť akcie v uplynulém roce klesly téměř o 50%.
- Snižování počtu nevýkonných značek pomůže společnosti získat miliardy na splacení dluhu a růstové investice.
- Společnost Newell Brands rovněž odkoupí více než 40% svých akcií a má dividendový výnos 4% +.
- Věříme, že růst zisku, dividendy a rozšiřující se ocenění by mohly v příštích pěti letech produkovat ~ 20% ročních výnosů.
Tento příspěvek napsal Bob Ciura za Sure Dividend
Investování do turnaround akcií může být velmi obtížné. Nákup akcií po velkém poklesu je lákavý, ale investoři nechtějí, aby se chytli do takzvané hodnotové pasti. To se týká akcií, které se na povrchu zdají levné, ale zaslouží si pokles ceny akcií, protože se jejich podnikání zhoršuje. Aby se zabránilo chycení do pasti, musí investoři vybírat společnosti, jejichž snahy o obrat se skutečně projeví.
Společnost Newell Brands Inc. ( NWL ) je společnost, která se o obrat snaží a my se domníváme, že se jí to podaří. Cena akcií se za posledních 12 měsíců snížila téměř o 50%. Zpomalování růstu celé řady značek přimělo společnost, aby podstoupila strategické hodnocení mnoha nevýkonných značek. Společnost Newell Brands provádí četné prodeje, jejichž výnosy budou použity na splacení dluhu, investice do nových iniciativ růstu a vrácení peněz akcionářům.
Společnost Newell Brands má dobrou šanci vrátit se k dlouhodobému růstu. Mezitím jsou akcie levné a mají vysoký dividendový výnos. Celkově očekáváme výnos 20% ročně v příštích pěti letech u akcií Newell Brands.
Spotřebitelský Gigant o kterém jste nikdy neslyšeli
Společnost Newell Brands je zastíněna v sektoru spotřebního zboží průmyslovými giganty, jako jsou P & G (NYSE: PG ), Kimberly-Clark (NYSE: KMB ), Colgate-Palmolive (NYSE: CL ) a mnoho dalších. Nicméně, pohled pod kapotu nám však odhaluje velké množství populárních značek a diverzifikovaný obchodní model ve více kategoriích.
Společnost Newell Brands vybudovala velké portfolio, především prostřednictvím akvizic. V průběhu doby se však společnost Newell Brands nakonec stala nafouknutou a neefektivní. V letošním roce zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, která byla navržena tak, aby omezila produktové portfolio a zaměřila se na kategorie s nejvyšším potenciálem růstu. Dnes má stále mnoho populárních značek, mezi které patří například Rubbermaid, Oster, Sunbeam, Mr. Coffee, Ball, Sharpie, Paper Mate, Elmer’s, Yankee Candle, Berkley, Coleman a mnoho dalších.
Restrukturalizace portfolia byla nezbytná, neboť výkon společnosti začal trpět. Druhé čtvrtletí společnosti Newell Brands bylo zklamáním. Tržby klesly o 6%, což bylo z velké části způsobeno likvidací obchodů Toys „R“ Us. Společnost také zaznamenala pokles v prodeji outdoor produktů, jako jsou chladničky a stany. Vedení společnosti přisuzovalo slabé prodeje v těchto kategoriích nepřiměřeně chladnému počasí a zpožděnému jarnímu období v Severní Americe. Zisk na akcii klesl za čtvrtletí o 41%. Po očištění o opravné položky na odprodeje a ostatní jednorázové položky klesl zisk na akcii o skromnějších 6%.
Začátkem letošního roku společnost Newell Brands držela několik značek, které již neměly silný růstový potenciál. To přimělo společnost, aby podstoupila významné strategické přezkoumání portfolia značek. I když se akcie v uplynulém roce zhoršily, společnost Newell Brands stále má pozitivní růstový výhled, protože bude mnohem efektivnější a bude růst. Mezitím může být akcie kupní příležitostí po obrovském poklesu za posledních 52 týdnů.
Sčítání a odčítání
Prodej několika značek bude mít negativní dopad na tržby a zisky v krátkodobém horizontu, ale z dlouhodobého hlediska má společnost opět prostor k růstu. Celkově společnost Newell Brands zamýšlí odprodat 8 podniků, které společně představují 35% čistého prodeje, včetně Waddington a Jostens a dalších. Jako součást plánu na zvýšení efektivity společnost Newell Brands v loňském roce realizovala úsporu nákladů ve výši 358 milionů dolarů. Očekává, že bude pokračovat ve snižování nákladů v příštích několika letech.
Tato opatření na snížení nákladů budou podporovat růst marží.
Finanční prostředky získané z prodeje a snížení nákladů navíc umožňují společnosti splácet dluh a vrátit akcionářům spoustu peněz. Společnost Newell Brands zamýšlí splatit dluh ve výši 4 miliardy dolarů do roku 2019, aby urychlila snižování zadluženosti. Společnost si klade za cíl snížit svůj poměr pákového efektu na 3,0x, což mu umožní udržet úvěrový rating investičního stupně. Bude také zpětně nakupovat velké množství akcií a vrátí hotovost prostřednictvím výrazné dividendy. Společnost Newell Brands očekává zhruba deset miliard dolarů ze svého odprodeje. Přibližně 45% výnosů bude věnováno na splácení dluhu, zatímco 55% bude použito při zpětném nákupu akcií.
Dividendy a zpětné odkupy podpoří výnos akcionářů
Investoři by si měli všimnout obrovského množství peněz, které se společnost chystá vrátit akcionářům. Společnost Newell Brands odhaduje, že s prostředky získanými z jejích prodeje do roku 2020 může odkoupit více než 40% svého stávajícího počtu akcií. Jedná se o obrovský zpětný odkup, který může významně zvýšit růst zisku v příštích několika letech.
Společnost Newell Brands také očekává, že bude udržovat svou současnou roční dividendu ve výši 0,92 USD na akcii, což představuje atraktivní výnos ve výši 4,3%. To je více než dvojnásobek dividendového výnosu indexu S & P 500. Dividenda bude vysoce bezpečná, s cílovým výplatním poměrem od 30% do 35%. Společnost Newell Brands ponechává možnost vrátit se k růstu dividend v roce 2020 a dále, jakmile se společnost vrátí k růstu zisku.
Stejně jako u všech akcií se budoucí výnosy akcionářů společnosti Newell Brands budou skládat z růstu zisků, dividend a případných změn násobku ocenění ceny a zisku. Očekáváme, že společnosti bude v příštích pěti letech růst zisk o 5-6% ročně. Dividenda přidá k ročnímu výnosu přibližně 4,3%. A nakonec, akcie považujeme za podhodnocené a očekáváme, že růst násobku ocenění zvýší návratnost akcionářů.
Za předpokladu zisku na akcii ve výši 2,50 USD za rok 2018 se akcie společnosti Newell Brands obchodují za poměr ceny a zisku pouhých 8,7. Je snadné vidět, že sentiment investorů se v uplynulém roce stal velmi pesimistickým, ale věříme, že společnost Newell Brands si zaslouží výrazně vyšší ocenění na základě vysoké pravděpodobnosti úspěšného obratu. Náš odhad reálné hodnoty pro akcii je poměr ceny a zisku 14, což znamená, že zvyšující se ocenění by mohlo v příštích pěti letech akcionářům přinést přibližně 10% ročně.
Kombinace růstu zisku, dividend a vyššího poměru cena / zisk by mohla v příštích pěti letech znamenat celkovou návratnost téměř 20% ročně.
Závěrečné myšlenky
Investování do obratů může být riskantní. Turnarounds nezaručují úspěšnost. Ale u společnosti Newell Brands je snadné pochopit, proč společnost přistoupila ke svému obratu. Zasekla se na značkách v kategoriích produktů, které nemají velký růstový potenciál do budoucna, kvůli změnám ve spotřebitelských návycích. V tomto případě společnost Newell Brands pravděpodobně úspěšně dokončí svůj obrat. Ponechají si své nejsilnější značky, z nichž mnohé jsou číslo jedna ve své kategorii, zatímco inkasují hotovost, kterou lze použít k splácení dluhů a investování do vývoje nových produktů.
Poslední rok byl pro společnost Newell Brands velmi náročný, a to jak pro společnost, tak pro akcie. Může to být správný čas k nákupu. Společnost se může vrátit k dlouhodobému růstu a přitom jsou akcie podhodnocené, s vysokým dividendovým výnosem. To činí akcie společnosti Newell Brands vhodné k nákupu pro hodnotové a dividendové investory.