The Walt Disney Company
Úvod
Společnost Walt Disney Company (DIS) spolu se svými dceřinými společnostmi působí jako zábavní společnost po celém světě.
Společnost se dělí na 4 segmentů:
- mediální sítě
- parky
- studiová zábava
- Direct to Consumer International (DTC)
Aktuální situace a Covid-19
Protipandemická opatření mají na podnikání společnosti The Walt Disney velký vliv. Mají zavřené všechny zábavní parky a pokles příjmů z toho segmentu je 37%. Avšak tyto ztráty na příjmech vyrovnal segment DTC, když v listopadu roku 2019 společnost spustila sledovací platformu Disney+.
Společnost v března 2019 dokončila akvizici společnosti Twenty-First Century Fox, Inc. – diverzifikované globální mediální a zábavní společnosti, která byla následně přejmenována na TFCF Corporation (TFCF).
Portfolio značek
Společnost vlastní velkou spoustu značek, ale také provozuje parky po celém světě. Mezi nejznámější postavu Disney patří Mickey Mouse.
Studia
Zábava
Dluhy
Dlouhodobý dluh
Dluh společnosti v posledních letech roste, přičinou růstu dluhu je spuštění služby Disney+ a další tvorba a expanze tohoto segmentu.
Dluh společnosti je zvládnutelný neboť vidím velkou budoucnost právě v Disney+, o této službě budu psát níže.
Finance
Příjmy společnosti od roku 2015
Příjmy společnosti Disney od roku 2015 rostou, avšak v roce 2020 byly příjmi negativně ovlivněny pandemii Covid-19.
Segment DTC
V tomto příspěvku jsem se chtěl výhradně věnovat tomuto segmentu. Tento segment společnosti Disney zajistí pravidelný přísun peněžních prostředků formou předplatného.
Definice DTC
DTC podniky se skládají z předplatitelských služeb, které zajišťují streamování videa zábavních, rodinných a sportovních programů (služby jsou nabízeny jednotlivě nebo v balíčku).
Služby jsou nabízeny přímo nebo prostřednictvím distributorů třetích stran na mobilních a připojených zařízeních. Zákazníkům je obvykle účtován měsíční nebo roční poplatek za předplatné.
Disney+
Cílem společnosti je každý rok vydat 100 nových titulů pro Disney+.
Star, integrovaná součást Disney+, bude uvedena na trh v únoru 2021. Samostatná streamovací služba Star+ bude spuštěna v Latinské Americe v červnu 2021.
Portfolio předplatitelů v říjnu 2020 bylo 120 milionů, v prosinci roku 2020 bylo 137 milonů předplatitelů (11,5 milionů ESPN+, 38,8 milionů Hulu a 86,8 milionů Disney+). Tomuto nárůstu určitě dopomohla i aktuální situace. Neboť proti pandemická opatření uzavřela kina a divadla.
Dividenda
V roce 2020 společnost zrušila svoji dividendu.
Společnost aktuálně potřebuje peníze pro svůj byznys a já jako investor tuto skutečnost akceptuji.
Závěr
Průměrná hodnota P/S = 3,5, tento ukazatel nám zkresluje vydávání nových akcii. Pro přibližný výpočet návratnosti nám to však stačí.
Průměrný růst příjmů společnosti 7%, časová osa jak by příjmy mohli vypadat v roce 2025. Nepočítám zde s obrovským nárůstem předplatitelů Disney+.
Dále k této hodnotě přičteme vysoký nárůst předplatitelů DTC (Disney+, Hulu), počet předplatitelů jsem na rok 2025 stanovil na 360 milionů. Pro jednoduchost výpočtu se jedná o 3x více odběratelů.
Příjmy s tohoto segmentu 2020 = 7645 (milionů dolarů), 2025 = 7645*3 = 23000 (milionů dolarů). Hodnota celkového příjmu při nárůstu předplatitelů bude 91710 + 23000 = 114710 (milionů dolarů). Počet akcii v milionech = 2000 (rok 2025). Cena v roce 2025 = (114710 / 2000) * P/S (3,5) = 201. Průměrný roční výnos 3-4%.
Společnost Disney jsem koupil v březnovém propadu za cenu 101dollarů na akcii. Rád bych tuto společnost přikoupil za cenu okolo 160 dollarů.