Top 5 akcií herních společností
Z důvodu koronaviru se pozavíralo co se dalo a spoustu sektorů to jistě poškodí. Nicméně existují také oblasti kde se naopak lámou rekordy a mezi takové patří právě herní průmysl. Když se nad tím zamyslíme selským rozumem je to logické. Děcka sedí doma a paří hry ( u nás hlavně tatínek ) a tím pádem se zvyšují tržby právě tvůrcům her.
I když akcie společností zabývajících se hrami obvykle nejsou typem vysoce kvalitních dividendových akcií s rostoucí dividendou o kterých píšeme nejčastěji, podíváme se dnes na pět zástupců herního průmyslu.
Akcie společností jako Zynga (ZNGA) a Activision Blizzard (ATVI) se zotavily z březnového výprodeje a vzrostly o více než 20% a o 12% od začátku roku, čímž překonaly index S&P 500, který poklesl o 14%.
Vítejte v lukrativním světě her
Ještě před pandemií byl průmysl videoher lukrativní a v roce 2019 meziročně vzrostl o 7,2%. Videohry se postupně stávají preferovanou formou zábavy. Data z Newzoo a Comscore ukazují, že globální tržby z videoher ve výši 148,8 miliard dolarů překonaly v roce 2019 celosvětové tržby z filmu ve výši 42,5 miliardy dolarů.
Významná změna v technologiích a obchodních modelech herního průmyslu je hnacím motorem růstu. Videohry se rozšířily mimo konzole na PC a mobilní telefony. Díky vysokorychlostnímu internetu se vývojáři her stali digitálními. Místo nákupu balíčků videoher mohou hráči stahovat hry, přihlašovat se k cloudovým herním službám a provádět nákupy v rámci her, jako jsou nové mise a vzhledy hráčů, aby se zlepšil jejich herní zážitek.
Podobně jako jiné fyzické sporty mají i videohry sportovní události zvané esports, kde profesionální hráči soutěží před miliony diváků. Podle Newzoo sledovalo v roce 2019 esports 443 milionů lidí a očekává se, že v roce 2020 dosáhne 495 milionů. Tajemství úspěchu v hraní her je vývoj her, které vytvářejí věrnou základnu fanoušků, kteří budou hrát dlouhodobě a nakupovat zboží spojené s hrou.
2020 – dobrý rok pro hraní
Rok 2020 je pro akcie tvůrců her dobrý rok. Přinášíme vám pět nejlepších akcií těchto společností z NASDAQ, které byste měli mít ve svém portfoliu. Akcie byly vybrány na základě jejich likvidity, růstu a fundamentů.
Activision Blizzard
Activision Blizzard (ATVI) je největší společností provozující videohry s ročními tržbami ve výši 6,5 miliardy dolarů a tržní kapitalizací 51,8 miliardy dolarů. Vydělává prodejem videoher a služeb pro herní konzole (30%), PC (26%), mobilní zařízení (34%) a další (10%). Herní služby zahrnují nákupy a zboží ve hře, zatímco ostatní segmenty zahrnují výnosy z událostí esportů.
Activision Blizzard má jeden z nejrobustnějších katalogů franšízy včetně World of Warcraft, Call of Duty, StarCraft, Bubble Witch, Diablo a Overwatch. Z digitálních kanálů pochází 76% tržeb, zbývajících 24% pochází z maloobchodního prodeje a jiných zdrojů. Activision Blizzard také vysílá profesionální Overwatch zápasy na Disney (DIS) ABC sítích, Disney Channelu a ESPN.
V roce 2019 vzrostly tržby meziročně o 13,5%, zatímco volný peněžní tok vzrostl meziročně o 3,4% na 1,7 miliardy dolarů. S čistou peněžní pozicí ve výši přibližně 3,2 miliardy dolarů je společnost dobře připravena odolat krizi a vyplatit dividendu. Cena akcií během pandemie vzrostla na nové roční maximum 67 dolarů za kus.
Electronic Arts
Společnost Electronic Arts (EA) je dalším obrem z oblasti videoher s ročními tržbami ve výši 5,5 miliardy dolarů a tržní kapitalizací 32,8 miliardy dolarů. Nabízejí hry a služby pro konzole, mobilní telefony a PC a přibližně 75% tržeb pochází z digitálních kanálů. EA však dominuje na herních konzolích z kterých získává 70% svých tržeb. Z PC a mobilních her pochází 15% tržeb a zrychluje svůj růst v oblasti mobilních her.
EA má některé z nejlepších sportovních her jako jsou Madden NFL, NCAA Football, NBA Live a FIFA a tyto hry zpeněžuje na esportech. Má také exkluzivní smlouvu se společností Disney na práva franšízy Star Wars. Licence franšízy omezují rozsah EA pro prodej zboží. Jeho největším zdrojem příjmů jsou služby, jako nákupy ve hře, extra obsah, předplatné a esporty. EA plánuje zpeněžit své hry jako Apex Legends a Battlefield prostřednictvím esports.
EA má silnější hotovostní pozici než Activision Blizzard. EA generuje vyšší volný peněžní tok ve výši 1,76 miliardy dolarů a má čistou hotovostní pozici ve výši 4,6 miliardy dolarů. Cena akcií vzrostla od začátku roku o 5,7% na roční maximum ve výši 114,47 dolarů.
Take-Two Interactive
Na rozdíl od EA a ATVI je Take-Two Interactive (TTWO) menším hráčem s odhadovanými ročními tržbami ve výši 3 miliard dolarů a tržní kapitalizací 14 miliard dolarů. Podobně jako EA má však Take-Two větší expozici v herních konzolích, které představují 85% tržeb. Zbývajících 15% je z PC a dalších platforem. Má menší expozici v esportu, ale má potenciál expandovat.
Největší série Take-Two Grand Theft Auto má potenciál stát se esports hrou. Mezi další populární franšízy patří Red Dead Redemption, NBA 2K a WWE 2K. Na rozdíl od EA, která generuje více než polovinu tržeb ze služeb u Take-Two služby představují pouze 37% tržeb. Hlavním zdrojem příjmů je prodej her.
Odhaduje se, že Take-Two Interactive má ve fiskálním roce 2020 volný peněžní tok přes 500 milionů dolarů a čistou hotovostní pozici přes 2 miliardy dolarů.
Zynga
Dalším menším hráčem v prostoru videoher je Zynga (ZNGA), která se zabývá mobilními platformami. Všechny mobilní hry jsou zdarma a většinu svých příjmů získává z nákupů ve hrách a z dalších služeb. Mezi největší franšízy patří Mege Dragons, Empire & Puzzles a Slots. Z mobilních her pochází 90% tržeb a 10% je z reklamy.
V roce 2019 se tržby společnosti Zynga meziročně zvýšily o 46% na 1,32 miliardy dolarů a volný peněžní tok vzrostl o 52,5% na 239 milionů dolarů. Má čistou hotovostní pozici 790 milionů dolarů. Zynga je akcie s vysokým růstem, která od začátku roku vzrostla o 21% a má tržní kapitalizaci 7,12 miliard dolarů.
NetEase
K výše uvedeným čtyřem americkým společnostem se přidává Pekingská NetEase (NTES), která vyvíjí počítačové a mobilní hry a distribuuje také hry Activision a Microsoft Mojang v Číně. NetEase se převážně zabývá Čínou, Japonskem a dalšími trhy jihovýchodní Asie. Má franšízy jako Westward Journey, Knives Out a Identity V. Kromě hraní her nabízí i další online služby, jako je reklama, e-mail, elektronický obchod a streamování hudby.
Tržby NetEase meziročně vzrostly o 15% na 8,4 miliardy dolarů a v roce 2019 vytvořily volný peněžní tok ve výši 1,95 miliardy dolarů. Akcie NTES vzrostly o 6,1% od začátku roku a mají tržní kapitalizaci 46,2 miliardy dolarů.
Skvělý herní mix
Výše uvedený seznam je kombinací velkých hráčů, jako jsou ATVI, EA a NTES, akcie s vysokým růstem ZNGA a akcie TTWO se střední kapitalizací. ATVI, EA a TTWO dosáhly vrcholu v Q3 2018 a pak se propadly, když Čína zmrazila schválení licence. Tyto tři akcie v roce 2019 rostly v souladu s indexem S&P 500. Nyní jsou na vzestupu a mají potenciál dosáhnout úrovní roku 2018 v současné situaci okolo koronaviru a regulační prostředí funguje také v jejich prospěch.
Na druhé straně ZNGA a NTES překonaly trh v roce 2019 a v roce 2020 zaznamenaly také silnou dynamiku růstu.
Sám jsem vášnivým hráčem videoher a nejednou mě napadlo přidat do svého portfólia akcie společnosti zabývající se právě tvorbou her. Jak jste na tom Vy? Paříte nějakou hru a nebo dokonce vlastníte akcie některé z těchto společností?
Diky moc za clanek! Je super, ze obcas mrknete i na rustove kousky, zejmena herni prumysl a e-sport vidim v budoucnu jako velkou masinu na penize. Zatim mam jen ATVI, ktere si vede cely bearmarket velmi slusne a vidim tam i slusny potencial v rustu dividend. Krome her a doplnku by casem mohlo slusne vydelavat i poradani turnaju a s prichodem kvalitnejsi VR (napr. Half-Life: Alyx) se cely segment imo posune na uplne jiny level. Velka skoda, ze treba Steam neni na burze, tam bych to hnedka nasypal:)
Jen pro zajimavost, letos melo IPO na Nasdaq jedno z top druzstev e-sportu „Astralis“ ( ASTGRP, ISIN-code DK0061155785) a to myslim ukazuje jako to lidi okolo gamingu mysli vazne.