Vysoký dividendový výnos: Medifast, Inc.
Když investoři hledají skvělé dividendové akcie, které by rádi koupili, tak mají tendenci hledat v sektorech, jako jsou finance a spotřební zboží. A to proto, že tato odvětví v minulosti produkovala vysoké dividendové příjmy po celá desetiletí a pokračují v tom i dnes. Zaměřením se pouze na tyto sektory však investoři mohou přijít o skvělé příležitosti v jiných sektorech.
Jedním ze sektorů, který je však více volatilní, ale díky tomu může vyprodukovat vyšší výnosy, je spotřebitelský sektor.
Společnost Medifast, Inc. (MED) má tržní kapitalizací něco málo přes 1 miliardu dolarů, ale velmi vysokým dividendovým výnosem a sedmiletou historii pravidelného navyšování dividendy. Aktuální 6% dividendový výnos je více než třikrát vyšší než indexu S&P 500.
Přehled
Společnost primárně vyrábí a distribuuje produkty pro hubnutí a další spotřební produkty pro zdraví a výživu v USA. Společnost dále nabízí širokou škálu tyčinek, cereálií, nápojů, ovesných vloček, smoothies a další produkty pod třemi značkami: OPTAVIA, Optimal Health by Take Shape for Life a Flavours of Home. Firma prodává své produkty přímo spotřebitelům prostřednictvím svých eshopů a prostřednictvím maloobchodních distribučních prodejců.
Společnost byla založena v roce 1980, generuje přibližně 1,6 miliardy dolarů ročních příjmů a po drsném roce 2022 se dnes obchoduje s tržní kapitalizací cca 1,2 miliardy dolarů.
Společnost zveřejnila zisk za Q3 2022 3. listopadu 2022, které byly relativně slabé, navíc vedení též snížilo výhled pro celý rok 2022. Upravený zisk na akcii dosáhl 3,32 dolarů, zatímco tržby meziročně klesly o 5,6 % na 390,4 milionů dolarů.
Vedení za důvod slabých výnosů označilo nižším prodejům značky OPTAVIA, protože průměrný příjem na trenéra byl 5 897 dolarů oproti 6 773 dolarů v období před rokem. To bylo způsobeno poklesem počtu zákazníků na jednoho trenéra, ačkoli počet aktivních trenérů vzrostl z 61 000 v roce 2021 na 66 200 v Q3 2022.
Vedení uvedlo, že zaznamenalo rychlejší než očekávané zlepšení míry udržení zákazníků – zpět k historickému průměru. Vedení společnosti očekává, že v Q4 2022 dojde k mírnému zpomalení.
Hrubý zisk se v Q3 2022 klesl o 7,9 % na 283 milionů dolarů, což odráží snížení počtu zákazníků na trenéra a zvýšené náklady na produkty. To bylo způsobeno vyššími náklady na suroviny a zvýšenými náklady na dopravu a pracovní sílu.
Hrubý zisk 72,5 %, což je meziroční pokles z 74,3 %. Provozní výnosy klesly o 12,7 % na 48,2 milionu dolarů
Vedení snížilo odhady za celý rok 2022 na: tržby 1,51 až 1,59 miliardy dolarů a upravený zisk na akcii v rozmezí 11,61 až 13,05 dolarů. Snížení z 1,58 miliardy dolarů a 1,66 miliardy dolarů a upraveného zisku na akcii 12,70 dolarů na 14,10 dolarů. Vedení oznámilo, že změna odhadů byla způsobena vlivem vysoké inflace a ekonomických nejistot na nábor nových zákazníků.
Růst
Růst firmy byl v posledním desetiletí neobvyklý. Společnost v roce 2021 vykázala zisky více než desetinásobné ve srovnání s předchozím desetiletím, protože od roku 2016 zisky neustále rostly. Analytici očekávají velmi vysoké zisky za celý rok 2022, ale pro firmu bude mnohem těžší dále růst. Proto analytici odhadují budoucí růst zisků asi na 3 % ročně.
Další růst tržeb, ze současných 1,6 miliardy dolarů, bude zřejmě omezený, a to zejména s ohledem na odhady vedení poskytnuté při výsledcích za Q3 2022. Vedení společnosti však pracuje na svých proměnlivých nákladech a zajišťuje, že má správnou velikost pro současné ekonomické prostředí, ve kterém se nachází. Což však bude znamenat, že marže mohou mírně klesat, aby pomohly zvýšit zisk na akcii.
Kromě toho společnost odkupuje své akcie, poslední oznámený program zpětného odkupu je v hodnotě 100 milionů dolarů, což by znamenalo snížení počtu akcií o jednotky procent.
Kombinace těchto faktorů by mělo pomoci kompenzovat nižší příjmy, které mohou vzniknout, což by mělo do budoucna zajistit alespoň mírný růst zisků.
Konkurenční výhody
Společnost působí ve velmi konkurenčním prostředí, s mnoha konkurenty a konkurenční výhody je těžké najít. Ty pocházejí převážně ze značek (brandingu). Zákazníci mohou mít potíže pochopit rozdíly v různých nutričních produktech – pokud existují vůbec nějaké podstatné rozdíly – proto firma zaměstnává prověřené prodejní odborníky, aby zákazníky „přemluvili“ ke svých produktů. V minulosti to pro společnost fungovalo a lze očekávat, že toto je klíčová konkurenční výhoda i do budoucna. Investoři si však musí být vědomi toho, že jakákoli konkurenční výhoda, kterou dnes firma má, může být v takovém konkurenčním prostředí pomíjivá.
Navíc recese není k produktům pro regulaci váhy příliš příznivá – včetně produktů pro zdraví, zdravou výživu a jídla obecně, jako jsou právě výrobky firmy. Odhady příjmů však již vedení snížilo na základě odhadovanému zpomalení pro rok 2023, takže další potenciální dopad by měl být zřejmě minimální.
Dividenda
Společnost vyplácí dividendu posledních osm let a od počátku ji každý rok zvyšuje. Růst dividendy za pouhých sedm let byl rovněž vynikající, z počátečních 25 centů na akcii čtvrtletně na poslední dividendu ve výši 1,64 dolarů. Takový růst dividendy je extrémně těžké najít, i když lze nyní očekávat, že takový růst nelze udržet dlouhodobě. Přesto analytici odhadují, že společnost může v příštích pěti letech vyplácet roční dividendu na akcii i více než 10 dolarů, takže je zde dostatek prostoru pro další navyšování.
Současný výplatní poměr je pod 50 % a vzhledem k tomu, že společnost nemá žádné dluhy a nadále vykazuje vysoký růst příjmů, tak lze očekávat, že dividenda je velmi bezpečná. Aby byla výplata dividendy ohrožena, vyžadovalo by to extrémní snížení příjmů. Navíc i při plánované dividendě 10 a více dolarů na akcii v příštích pěti letech by výplatní poměr byl stále na docela rozumné úrovni asi 75 % zisků.
Současný výnos 6 % staví akcie firmy na skvělé místo ve srovnání s většinou ostatních dividendových akcií a vzhledem k růstovému potenciálu a nízkému výplatnímu poměru akcie dnes považujeme za atraktivní dividendovou akcii.
Závěr
Společnost Medifast dnes nabízí vynikající výnos přes 6 %, což je podle jeho vlastních historických standardů poměrně vysoký výnos, navíc je to skvělý výnos ve srovnání s širším trhem. Výplata dividendy je v dohledné době zcela bezpečná a má do budoucna potenciál dalšího růstu.
Akcie za poslední rok klesly o 42 % ve srovnání s 14% poklesem indexu S&P 500, takže firma si vedla relativně špatně. Dividenda je však dnes atraktivní a snížení odhadu zisků již zohlednilo potenciální pokles v roce 2023.
V článku nikde nevidím zmínku, že to je MLM neboli multi level marketing. Něco jako Amway nebo Avon, jen se prodávají produkty pro zdravou výživu. Tedy kdokoliv se může stát prodejcem a dostane provizi z každého prodaného produktu. Oproti ostatním MLM je o dost lepší jejich systém a více výhodný pro jejich prodejce.
Už jsem slyšel lidi říkat, že MLM jsou mrtvé a věc minulosti a hleďme. Medifast 150X jen od roku 2000 do roku 2022 nepočítaje dividendy a zahanbil většinu růstovek a miláčků trhu typu Microsoft.
Proto se nikdy nemá škatulkovat do hloupých škatulek podle domněnek.
Další velice úspěšný MLM je Primerica, což je pojišťovna a je jich více.