Vysoký dividendový výnos: Newell Brands Inc.
Historie společnosti Newell Brands sahá až do roku 1903, kdy Edgar Newell koupil výrobce záclonových tyčí. Dnes je Newell Brands americkou globální společností se spotřebním zbožím.
Obchodní aktivity skupiny fungují prostřednictvím pěti segmentů, jmenovitě Komerční řešení, Domácí spotřebiče, Domácí řešení, Vzdělávání a rozvoj a Outdoor a rekreace.
Segment vzdělávání a rozvoje generuje většinu příjmů společnosti, která nabízí kojeneckou výbavu a produkty péče o kojence; Psací potřeby, včetně značkovačů a zvýrazňovačů, pera a tužky; umělecké výrobky; lepicí a řezací produkty založené na činnosti a řešení pro etiketování.
Dne 28. října 2022 vedení společnosti Newell Brands oznámilo výsledky za třetí čtvrtletí, které předčily očekávání. Čisté tržby za čtvrtletí meziročně klesly o 19,2 % na 2,3 miliardy dolarů, částečně v důsledku prodeje divize Connected Home & Security na konci prvního čtvrtletí 2022. Prodeje klesly o 10,8 % ve srovnání s předchozím rokem. Pouze jedna (Commercial Solutions) ze sedmi obchodních jednotek společnosti zaznamenala růst prodejů ve srovnání s Q3 2021.
Vedení oznámilo upravený zisk na akcii za čtvrtletí ve výši 0,53 dolaru, což bylo o jeden cent méně než předchozí rok a překonalo očekávání o 0,06 dolaru.
Vedení společnosti Newell Brands očekává za celý rok čisté tržby ve výši 9,35 až 9,43 miliardy dolarů a zisk na akcii 1,56 až 1,61 dolarů.
Očekáváme, že společnost ve fiskálním roce 2022 vydělá 1,60 dolarů na akcii. To by znamenalo 12% meziroční pokles ve srovnání s FY2021.
Růstový potenciál
Společnost se zbavila mnoha svých značek s nižším ziskovým rozpětím. To pomůže týmu vedení společnosti zaměřit se na hlavní a nejdůležitější značky a také snížit složitost, což v konečném důsledku povede k volnému peněžnímu toku. Po sérii odprodejů se zdá, že příjmy Newellu se stabilizují na zhruba 9 až 10 miliardách dolarů ročně.
Dalším hnacím motorem růstu pro společnost by byl růst jejího elektronického obchodu. Toho lze dosáhnout pomocí lepší marketingové kampaně. To také pomůže společnosti expandovat do zahraničí, což zase zvýší příjmy.
Vedení společnosti očekávalo, že v roce 2022 dosáhne zisků z provozní marže, to se však nenaplnilo. V prvních třech čtvrtletích fiskálního roku 2022 upravená provozní marže společnosti Newell meziročně stagnovala na 11,5 %, ale vykázaná provozní marže byla 7,9 %, což je pokles z 10 % v předchozím roce. Vedení Newell očekávalo zvýšení marží prostřednictvím hrubé produktivity, snížení složitosti, cen/mixu a správy kategorií, stejně jako zvýšení automatizace.
Zdroj: Prezentace pro investory
Neočekáváme žádný roční růst EPS ve střednědobém horizontu, většinou v důsledku zhoršujících se výnosů a marží.
Samotná společnost Newell Brands očekává dlouhodobě nízký jednociferný růst hlavních tržeb, stejně jako zlepšení provozní marže a pákový poměr 2,5x.
Konkurenční výhody a výkon v krizi
Konkurenční výhodou společnosti Newell je její pozice na několika specializovaných spotřebitelských trzích, které jsou malé, ale nezbytné a ziskové. Její ochota nakupovat a prodávat aktiva jí pomohla připravit se také na budoucí krizi, přičemž stavěla na výrazném růstu zisků, ke kterému došlo během Velké recese, což ilustruje výdrž modelu.
Během krize v letech 2008-2010 si společnost vedla slušně. Cena akcií však zaznamenala pokles o více než 80,7 % z maxima v roce 2007 na minimum v roce 2009, ale zisky o tolik neklesly.
Zisk na akcii NWL během krize:
- Zisk na akcii v roce 2007 ve výši 1,82 dolarů
- Zisk na akcii v roce 2008 ve výši 1,22 dolarů (33% pokles)
- Zisk na akcii v roce 2009 ve výši 1,31 dolarů (7% nárůst)
- Zisk na akcii v roce 2010 ve výši 1,52 dolarů (16% nárůst)
Jak vidíte, společnost si v tomto období nevedla tak strašně. Společnost však snížila dividendu o 69,6 % v roce 2009 a znovu v roce 2010 o 21,5 %. To bylo nešťastné, protože zisk společnosti během těchto let velmi dobře pokryl dividendu.
Analýza dividendy
Newell Brands vyplácí atraktivní dividendový výnos 5,8 %, což je téměř čtyřikrát více než dividendový výnos na širším trhu. Společnost však dividendu nezvýšila od roku 2018. A žádné zvýšení dividendy v dohledné době neočekáváme. Pokud se však podíváme na výplatní poměr dividend, má společnost prostor dividendu zvýšit.
Například na základě 1,82 dolarů na akcii, které společnost vydělala ve fiskálním roce 2021, společnost vyplatila dividendu ve výši 0,92 dolarů na akcii za rok. To představovalo výplatní poměr ve výši 50,5 %. I během pandemie COVID-19 se zisk společnosti zvýšil o 5 %. Společnost vyplatila za rok stejných 0,92 dolarů na akcii, výplatní poměr dividendy 51,4 %.
Očekáváme, že za fiskální rok 2022 společnost vydělá 1,60 dolarů na akcii, což zajistí výplatní poměr dividend ve výši 58 %. Jak vidíte, dividenda je dobře kryta a společnost by teoreticky mohla poskytnout zvýšení dividendy po splácení dluhu.
Zmrazení dividendy na 0,92 dolarů na akcii za poslední tři roky je výsledkem zaměření společnosti na snižování pákového efektu.
Vzhledem k tomu, že neočekáváme žádný růst zisku na akcii a žádný růst dividend na akcii, výplatní poměr by měl zůstat po celé období na úrovni kolem 58 %, což je pro společnost jen poněkud malé zvýšení.
Společnost má také úctyhodnou bilanci. Společnost má poměr dluhu k vlastnímu kapitálu 1,5X, což je v souladu s pětiletým průměrem společnosti 1,4X. Poměr finanční páky společnosti je však 3,9X, což je dost nad cílem 2,5X. Dlouhodobý dluh společnosti činil k 30. září 2022 4,7 miliardy dolarů.
Závěr
Celkově vzato je Newell Brands společností, která se mění. Společnost dělá správnou věc tím, že se zbavuje vedlejších značek a zaměřuje se na snižování svého pákového efektu. Díky tomu je dividenda bezpečná a měla by být schopna odolat krizi, na rozdíl od té poslední. Přesto neočekáváme velký růst zisků nebo dividend ve střednědobém horizontu, protože společnost pracuje na splácení dluhu.
Mezitím je současná dividenda atraktivní a společnost se zdá být při dnešní ceně podhodnocená.